Ultima propunere in materie de stil a companiei Mercedes, conceptul F 700, a fost dezvalui oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, iar astazi producatorii au eliberat comunicatul cu toate detaliile si o galerie completa de imagini.
Doua caracteristici de baza dau unicitate acestui prototip: liniile futuriste ale designului care aduc totusi aminte de vechile modele Mercedes, si
motorul DiesOtto, inovatia casei germane.
Cu o lungime impunatoare de 517 cm, F 700 ofera spatiu si confort pentru cinci persoane.
F 700 este prima masina din lume care recunoaste aniticipat neregularitatile strazii si izoleaza perfect habitaclul gratie sistemului Pre-Scan cu suspensii active, care aduce la un nou nivel conceptul de confort in masina.
Motorul avangardist DiesOtto, de numai 4 cilindri si 1.8 litri, combina avantajele unui nivel scazut de emisii cu cele ale consumului redus tipic motoarelor diesel. Emisiile de CO2 se limiteaza la 127 g/100 km, iar consumul este de 5,3 l/100 km, deosebit de scazut pentru un vehicul de aceasta clasa, in timp ce performantele sunt echivalente cu ale unui motor V6 de 3.5 litri folosit pe clasa S.
"Obiectivul nostru era sa creem pur si simplu o masina pe benzina care sa se comporte precum un diesel", declara Tomas Weber, reprezentantul departamentului de Cercetari si Dezvoltare Mercedes, "iar DiesOtto e un pas foarte important in aceasta directie".
Sistemul Pre-Scan scaneaza portiunea de sosea dinaintea masinii, permitand o prevenire a obstacolelor si o reglare a suspensiilor hidraulice pentru intemperiile care urmeaza. Acest lucru sporeste silentiozitatea masinii, dand ocupantilor senzatia de levitatie.
O alta dotare revolutionara este sistemul Servo-HMI, conceput pentru a nu afecta vederea, cu un numar redus de controale si o structura a meniului simplificata.
Designul exterior arata si el ca acest prototip isi propune sa ofere pasagerilor foarte mult spatiu. Liniile caroseriei impart publicul in doua categorii distincte, fara a lasa prea mult loc de confuzie: fie iti place, fie nu. Cu greu poate lasa pe cineva indiferent. Cu toate acestea, prototipul reuseste sa pastreze caracteristicile familiei Mercedes.
In interior, scaunele Reverse se indeparteaza de conformatia clasica, rigida, a scaunelor de masina. Noile fotolii se pot pozitiona in numeroase configuratii, chiar si in sens opus celui de mers, pentru a garanta maximul de confort.
Multe din elementele prefigurate de F 700 se vor aplica pe seriile viitoare Mercedes, incepand cu motorul revolutionar DiesOtto.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook