Autovehiculul Opel Meriva Concept urmează să fie lansat săptămâna viitoare la cel de-al 78-lea Salon Auto Internaţional de la Geneva (6 – 16 martie 2008).
Vezi galeria de imagini cu Opel Meriva Concept
Opel Meriva Concept aduce sistemul inovator
FlexDoors, care constă în portiere spate cu deschidere inversă, spre partea anterioară a autovehiculului. Întrucât montanţii B au fost menţinuţi în mod voit pentru siguranţa pasivă, portierele faţă şi spate ale prototipului Meriva Concept pot fi deschise independent. Alte portiere spate cu acelaşi sistem de balamale, prezente în acest moment pe piaţă, nu pot fi deschise decât după deschiderea uşilor faţă. Această inovaţie uşurează considerabil accesul în autovehicul, oferind, în plus, câteva avantaje faţă de portierele tradiţionale. În cadrul prototipului Meriva Concept, această inovaţie este combinată cu
bancheta spate cu sistem FlexSpace, întâlnit la modelul de serie Meriva.
Sistemul FlexDoors măreşte, de asemenea, confortul şi funcţionalitatea, întrucât punctul cel mai înalt al plafonului – imediat în spatele montanţilor B – este exact locul prin care pasagerii intră şi părăsesc autovehiculul. Această arhitectură a permis proiectanţilor să creeze o siluetă unică şi dinamică, cu un profil arcuit al plafonului ce coboară uşor spre montanţii C.
Linia dinamică aferentă geamurilor începe imediat din spatele montanţilor B şi asigură un câmp vizual complet pentru toţi pasagerii de pe bancheta spate, în special pentru copii. Caroseria prezintă, de asemenea, forma distinctivă tip "lamă", care a fost un element de design al
GTC Coupé şi
Flextreme. O altă caracteristică este parbrizul în formă de U, care se prelungeşte în sus şi spre partea posterioară, peste capetele pasagerilor din spate – evocând parbrizul panoramic al Astra GTC. Montanţii A subţiri şi parbrizul mult coborât asigură o buna iluminare şi senzaţia de interior spaţios.
General Motors
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook