Se pare ca "verdele" devine o tema generala in lumea auto, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Salonul Auto de la Frankfurt va gazdui anul acesta o sumedenie de masini ecologice, tehnologii inovative de economisire a combustibililor, hora in care se prind tot mai multe din marcile consacrate. O marca ce nu s-a implicat foarte mult pana acum este Volvo, insa primul concept "plug-in hybrid" al casei suedeze apare in sfarsit: ReCharge Concept va debuta la Frankfurt.
Dezvoltat in California de Volvo Concept si Monitoring Center, noul prototip are un motor prin combustie de patru cilindri si patru motoare electrice, cate unul la fiecare roata. Motoarele electrice sunt alimentate de baterii cu polimeri de litiu, incarcabile de la orice priza uzuala.
Vezi galeria de imagini cu Volvo ReCharge Concept
Motorul prin combustie asigura 100 de cai putere, si nu intra in actiune decat dupa primii 100 km, pana atunci fiind folosita numai energie electrica. Odata ce alimentarea cu energie electrica scade sub 30%, intervine motorul prin combustie. In functie de distanta si stilul de condus, consumul variaza intre 0 si 5,5 litri de combustibil la suta de kilometri parcursi.
Conceptul ReCharge functioneaza intr-un mod similar masinii
Volt de la Chevrolet, insa are in plus o comanda manuala pentru folosirea exclusiva a motorului prin combustie. Platforma pe care e construit acest prototip este cea a modelului C30, de la care ReCharge a imprumutat de asemenea proportiile si elemente de design.
Volvo subliniaza in declaratiile sale faptul ca aceasta noua generatie de hibride se diferentiaza de hibridele clasice, care folosesc motorul electric numai ca "ajutor" pentru cel prin combustie. ReCharge a fost gandit pentru a consuma in primul rand energia electrica, in scopul de a reduce emisiile. Pentru acest proiect, Volvo a investit peste un miliard de dolari in cercetari.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook