Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Romanii, repetenti la volan


Scris de green pe 13-03-2008

scoala soferiCifrele pe ultimii ani arata o scadere constanta a celor care reusesc sa obtina permisul de conducere.

Astfel, in 2005 au fost declarati admisi doar 28,8% din 146.088 de candidati, in 2006, 26,76% din 172.554, iar anul trecut, 26,9 % din 194.668. In primele luni ale lui 2008, doar 18,94% din 30.807 de candidati au reusit sa-si obtina permisul de conducere.

Aceasta ultima scadere a promovabilitatii se datoreaza schimbarii câtorva dintre metodele de sustinere a examenelor. În primul rând, examinatorii de la sala nu mai sunt aceiasi cu cei de la traseu. Astfel, examinatorii de la traseu nu mai au posibilitatea sa cunoasca numele, codul numeric personal sau fata vreunuia dintre candidati. Mai mult, acestia afla pe ce traseu vor examina candidatii în trafic abia la plecare, repartizarea fiind facuta la nimereala.


Instructorii, interesati doar de bani

Slaba pregatire a celor care se prezinta pentru obtinerea permisului de conducere auto se datoreaza în mare parte dezinteresului scolilor de soferi si al instructorilor. „Am avut un caz, unicat cred”, îsi aminteste Dan Mosescu, seful examinatorilor. “Avea cam 60 de ani, un tip ambitios. A ajuns sa depuna 31 de dosare si tot nu reusea sa obtina permisul. Dar nici nu renunta. Omul pur si simplu avea trac. Când se urca la volan, îl apuca tremuratul. Scolile de soferi, nu toate, dar majoritatea, nu organizeaza cursuri de legislatie cu verificare la terminarea scolii, iar rezultatele se vad la examenele de sala. În plus, majoritatea instructorilor îsi învata elevii ce asteapta examinatorii de la ei în traseu, dar nu îi învata sa mearga corect, legal si în siguranta în trafic”.

Unii asa-zisi instructori fac bani buni venind cu masina cu dubla comanda doar în zi de examinare, unde închiriaza automobilul cu minimum 50 de lei. „În curând sper sa avem propriile masini pentru examinarea la traseu, astfel încât sa nu mai existe suspiciuni suplimentare ca unul da traseul pe Matiz si altul pe Mercedes. Atunci va disparea si stresul instructorilor care au mai multi elevi examinati în aceeasi zi de a zbura de la un punct de întâlnire la altul prin traficul din Bucuresti”, a mai declarat Dan Mosescu.


Examenul de sala se va da pe calculator

În cel mult trei luni, examenul de sala se va da într-un singur loc, la noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Regimul Permiselor de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor din Pipera. Aici vor exista sase sali de examinare cu câte 15 locuri fiecare, iar candidatii vor sustine proba de sala pe computer. Programul nu este înca gata, însa Dan-George Mosescu, directorul serviciului, spune ca aplicatia garanteaza obtinerea unor chestionare cu întrebari total aleatorii si diferite între candidati. Si ritmul de examinare va fi altul.

Daca acum examenul de sala consuma trei-patru ore, fiind bagate la gramada si câte 1.000 de persoane, sau chiar peste, trecerea la mijloacele moderne de examinare va reduce timpul la mai putin de o ora. Practic, candidatul capata raspunsul pe loc, iar când a gresit a cincea întrebare, sa spunem, calculatorul îl anunta ca poate parasi sala si intra urmatoarea persoana la examinare. În felul acesta, ritmul va fi mult mai rapid, iar corectarea instantanee. Trebuie mentionat ca în prezent, conform statisticilor oficiale, 75% dintre cei care nu obtin permisul de conducere pica la sala.


Camioanele RABA nu mai au voie la examenele auto


De la 1 martie anul curent, dupa expirarea unui preaviz de un an, examinatorii auto din Bucuresti au decis sa nu mai accepte la examenele pentru categoriile C, D si E autocamioane stravechi, gen RABA, sau autobuze pe cale de a fi casate, foste rate prin satele patriei. La camioane de exemplu, acestea trebuie sa aiba minimum opt viteze, ABS, 14 metri lungime, din care opt metri lungimea camionului, caroserie închisa etc. Nu toate scolile de soferi au fost pregatite si doar câteva au investit în camioane noi pentru candidatii la carnetul de sofer profesionist. Doar 5% dintre cei care vin pentru carnet dau pentru alta categorie decât B, adica pentru autoturisme, ceea ce explica, poate, dezinteresul scolilor de soferi în a cumpara camioane sau autobuze cât de cât moderne.


Examenul in traseu va ajunge la 25 de minute


În prezent, în Capitala sunt numai 18 examinatori. Acestia se împart pentru examenele de sala la cele doua locatii unde se sustin examenele teoretice. Pentru traseul practic exista 15 puncte clasice de întâlnire, din care în zi de examinare în traseu se aleg, la întâmplare, cinci. Fiecarui examinator îi revin în medie în zi de examen aproximativ 35-40 de candidati la proba de traseu. Examinarea practica este redusa la nici 15 minute, în timp ce normele europene prevad minimum 25 de minute la volan pentru fiecare doritor de permis auto si nu mai mult de 8-10 candidati pentru fiecare examinator. Pe viitor, se estimeaza ca numarul celor examinati de o singura persoana sa nu fie mai mare de 15, timpul de conducere sa creasca la exigentele Comunitatii Europene, iar examenele sa se sustina pe masini de acelasi tip, ale examinatorilor.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




2 comentarii. Posteaza un comentariu

aucOwyCKrzL
Scris de fvwuir pe 28-03-2013 06:23

4bmrrj pmgdvfddfckr
GrDyKtcOczMtp
Scris de Barate pe 26-03-2013 05:05

De ce se mai organizeaza acaseta mascarada de concurs ? De ce nu se numeste conducerea direct de catre partidul de la guvernare pe perioada cat se afla la putere, iar cand se schimba guvernarea sa plece si conducerea ? Se mai cheltuie bani si timp pe concursuri si la urma ia ,,concursul,, tot persoana propusa . Asa nu ar mai fi circul pe care-l fac noi castigatori ai alegerilor cu vechile conduceri ale institutiilor.

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum