Proaspãt lansatul model din gama Dacia marcheazã "intrarea pentru prima datã în segmentul maşinilor mici, ţintind cãtre clienţii tineri şi dinamici şi chiar cãtre publicul feminin". Aceastã declaraţie aparţine d-nei Cecilia Tudor, responsabil produs Dacia Sandero, şi la o primã vedere pare transparentã şi de bun simţ.
Nu pot sã nu mã întreb însã de ce vor cumpãra românii tineri şi dinamici, care au bani de o maşinã nouã tocmai Dacia Sandero? De ce oare aceşti tineri care îşi cumpãrã telefoane mobile economisind câte douã salarii, sau care umplu sãlile de cinema din mall-uri sau cluburile de fiţe în weekend, cheltuind cu uşurinţã câte un plin de Sandero pe noapte vor opta pentru aceastã maşinã. De ce nu îşi vor cumpãra o maşinã second din Germania sau o maşinã nouã din aceeaşi clasã, cum ar fi modele ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Skoda Fabia, Opel Corsa sau chiar Renault Clio III?
În sprijinul soluţionãrii dilemei mele am primit un ajutor nesperat, chiar de la directorul de design al grupului Renault, Patrick leQuement, care fiind pus exact în faţa acestei întrebãri a declarat pentru revista Capital: "Sunt sigur cã unii cumpãrãtori vor alege între Clio III şi Sandero, dar sunt douã maşini cu specificaţii destul de diferite. Sandero este un hatchback durabil şi bine realizat, dar nu este foarte sofisticat aşa cum e Clio. Este, desigur, posibil sã avem de-a face cu puţin canibalism, dar asta nu ne face sã tremurãm în bocanci". Mda... şi marmota învelea ciocolata în staniol.
Trecând dincolo de diplomaţia specificã unui angajat al Renault, declaraţia poate fi tradusã foarte clar: Sandero e o maşinã pentru oameni simpli, dintr-o bucatã, care vor mai degrabã sã se cârpeascã şi nu au nevoie de funcţii sofisticate sau dotãri deosebite. Vor sã îşi facã un credit pentru cea mai ieftinã maşinã de pe piaţã, chiar dacã este încã peste cei 5.000 de euro promişi acum câţiva ani.
Cu siguranţã nimeni cu pretenţii şI cu atât mai puţin tinerii dinamici de care amintea d-na responsabil de produs, nu vor alege Sandero, iar acest lucru este foarte clar, de aceea nu poate fi considerat un concurent real pentru Clio III sau maşinile din clasa micã ale producãtorilor de renume.
Poate cã sunt eu subiectiv, şi îmi cer scuze în avans cumpãrãtorilor de Sandero, dar consider cã orice tânãr dinamic este destul de ambiţios sau orgolios sã nu îşi asocieze imaginea cu maşina omului fãrã pretenţii. Orice român care se respectã va şti sã îşi aleagã o maşinã care sã îl reprezinte, şi nu una consideratã chiar de producãtori a fi "robustã" dar "nu prea sofisticatã".
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook