Primaria Capitalei a publicat la sfarsitul lunii ianuarie un plan general pe 20 de ani care are ca scop evitarea blocarii Bucurestiului in urmatorii ani, asa cum o prevede evolutia indicatorilor de trafic si studiile efectuate in acest sens. Chiar si asa, in urma unor investiti de peste 7 miliarde de euro, punerea in practica a tuturor masurilor programate va insemna o crestere a timpului mediu petrecut in trafic de „doar“ 20% in loc de estimarile actuale de 43% daca nu se va face nimic (cifrele se refera la orizontul anului 2013).
Cunoscatorii nu vor paria insa pe reusita lui Videanu in implementarea acestui plan general, cu atat mai putin cu cat abordarea primarului prevede: „cresterea tarifului pentru parcare sau eventual acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la 5 lei pe calatorie“.
Cu alte cuvinte, desi in Bucuresti apar peste 500.000 de masini noi (si SH in urma desfiintarii taxei de prima inmatriculare) pe an, Videanu crede ca restrictionarea circulatiei in centru (chiar daca ar fi posibila) va rezolva problema traficului in Capitala.
Pana si un copil de scoala primara poate intelege din cifrele de mai sus ca in oras nu mai e loc sa „depozitezi“ masini, d-apoi sa le mai si conduci, iar in jurul blocurilor din cartierele bucurestene nu ai loc sa parchezi nici o bicicleta.
„Buvinieta“ reinventata nu rezolva nimic, iar marirea taxei de parcare cu atat mai putin. Cu un Bucuresti blocat, sufocat si ingustat, ar trebui sa dea Videanu, personal, cate 5 lei pe zi fiecarui sofer si sa-si ceara scuze.
Solutii?
In primul rand noi, soferii, civilizatia la volan, educatia in trafic. Fluidizarea circulatiei prin actiuni specifice si corijarea infractiunilor prin masuri drastice.
In al doilea rand, constructia si amenajarea de parcari. Subterane, suspendate, oricum or fi si oricat de scumpe or fi numai parcari sa fie, pentru ca in corelatie cu primul punct sa poata oferi traficului o sansa reala.
Apoi, organizarea nevoilor noastre. Regandirea zonelor economice si migrarea acestora dinspre centru catre business-park-uri noi, cu infrastructura foarte bine pusa la punct (exemplul Parisului cu zona La Defense) care ar reduce mult presiunea asupra centrului. La noi se intampla ceva de genul asta in zona industriala Pipera, dar infrastructura existenta clar nu face fata necesitatilor si nimeni nu pare sa vrea sa schimbe ceva in acest sens. Toate aceste proiecte ar fi realizabile relativ usor prin cointeresarea marilor firme.
Evident, centrul este cel mai circulat si din motivul ca este cel mai scurt drum intre doua cartiere diametral opuse. De aceea, o sosea de centura de tipul autostrada, pe mai multe benzi, cu poduri si accese catre marile cartiere este absolut necesara, dincolo de inchiderea inelelor de circulatie la care se lucreaza acum.
Toate aceste directii, si multe altele, vor reduce presiunea asupra centrului, fara sa se ajunga la masuri neo-ceausiste aberante de restrictionare a circulatiei in zona centrala. Daca nu, vor ajunge sa locuiasca in Bucuresti numai cei ce-si vor permite!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook