Calculul taxei de primã înmatriculare i-a mãcinat pe mai-marii nostri odatã cu intrarea în UE si, începând de la primul ministru (importator Citroen) pânã la ultimul ministru (de finanate,
dl. Vosganian), toatã lumea e preocupatã fie de mediu, fie de mãrirea excesivã a parcului auto sau de scãderea vânzãrilor înregistrate de firmele de profil, mai ales prin comparatie cu situatia din tãrile admise în „valul“ anterior.
Concret însã, chiar si cu implicarea oficialilor europeni în legãturã cu legalitatea acestei taxe si cu modul ei de calcul, luna august ne întâmpinã cu aceeasi metodã anevoioasã si protecþionistã de calcul, corectatã pe ici, pe colo, prin pãrtile esentiale, fiindu-i aduse îmbunãtãtiri pe alocuri dar rezultatele asteptate de cumpãrãtori lipsind cu desãvârsire.
Poate de aceea, fiind mai putin rãbdãtori decât oficialii UE, românii au hotãrât sã nu mai astepte miracolul ci sã-si înmatriculeze masinile second hand cu bani uneori mai multi decât anul trecut, plãtind taxe care uneori depãsesc si pretul de achizitionare al masinii.
Desi multi compatrioti mai „orientati“ au gãsit diverse metode de a prelungi perioada de folosire a masinii pânã la înmatricularea definitivã, în asteptarea intrãrii în vigoare a noii metode de calcul al taxei, se pare cã pânã la urmã chiar si acestia au fost nevoiti sã abandoneze orice sperantã pentru cã nimeni nu se poate pune cu Statul, dupã cum si numele pare sã-l recomande, când e vorba de lipsa de actiune!
Si iatã rezultatele: în peste jumãtate de an de la implementarea noii taxe pentru prima înmatriculare, în România s-au înmatriculat aproape 200.000 de autovehicule, adicã cu 41,3% mai multe decât în aceeasi perioadã a anului trecut, conform Institutul National de Statisticã. Mai mult, toate categoriile de autoturisme au beneficiat de aceastã crestere spectaculoasã, dar categoria pentru care numãrul de înmatriculãri a crescut cel mai mult este cea a motocicletelor si motoretelor, fiind aproape triplu anul acesta fatã de perioada similarã a anului trecut.
Având în vedere factorii din zona economicã si politica actualã, printre care se numãrã scãderea cursului euro, instabilitatea la nivelul institutiei Guvernului, precum si impactul cifrelor de mai sus, date publicitãtii de cãtre Institutul Naþional de Statisticã, putem foarte usor sã tragem concluzia cã nu se va schimba absolut nimic în acest sens nu numai în anul 2007, ci multã vreme de acum încolo.
Ca urmare, reluati calculele, cãutati masini fabricate cât mai recent si cu motoare cât mai mici, tinând însã cont de o vorbã celebrã din rândul posesorilor de Logan: dacã e masinã nouã nu poate fi ieftinã, dacã e masinã second nu poate fi nouã, iar daca e si nouã si ieftina nu poate fi masina...
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook