Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Nu degeaba-i zice "challenge"...


Scris de green pe 15-08-2008

buc city challengeLuna august aduce cu sine un eveniment ce, inca de anul trecut, a scindat Capitala in doua tabere. Ceea ce se intampla si in randul cititorilor nostri, pentru ca avem in target atat soferul de zi cu zi cat si pasionatul de viteza si masini tari – doua categorii afectate de seria de competitii Bucharest City Challenge in moduri diferite.

Intre 22 si 24 august, Bucurestii devin greu de circulat si, in anumite zone, foarte greu de locuit. Nu a intrebat nimeni soferii locali daca sunt de acord sa ocoleasca timp de zece zile kilometri buni, nu a intrebat nimeni batraneii de pe 13 septembrie daca sunt de acord sa le zangane geamurile si sa le vajaie urechile toata ziua, nu a intrebat nimeni bucurestenii daca vor sa sacrifice ceva spatii verzi din parcul Izvor si tencuielile de pe cladirile expuse la vibratii. Probabil majoritatea ar fi spus nu, din motive usor de inteles. Motive care au impiedicat astfel de manifestari sa aiba loc in orice alt oras din lume, cu exceptia Monte Carlo si a altor cateva cu infrastructura net superioara celei bucurestene.

Pe de alta parte, pentru pasionatii auto acesta este unul din cele mai asteptate evenimente, iar pentru Romania si Bucuresti este un inceput promitator de a exista pe harta mentala a altora. Capitalul de imagine, fondurile in plus la bugetul pentru strazi, iesirea din rutina si anonimat, acestea sunt avantaje mai greu de resimtit, ca orice lucru care nu se intampla pe termen scurt, creand valva. Ceea ce naste valva in schimb sunt efectele secundare dezavantajoase (zgomot, poluare, blocarea traficului), mult mai usor de sesizat de localnici decat aspectele pozitive.

Privind insa la experienta Bucharest Ring de anul trecut, ne putem administra vreo doua dupa ceafa amintindu-ne cum bolizi de sute de mii de euro saltau pe denivelarile autohtone, cum maidanezul vitezoman s-a nimerit inocent pe circuit dand din codita a "Welcome to Romania", cum tribunele au ramas goale din cauza preturilor exagerate asa ca pana la urma s-a dat acces liber... Ne plangem de imaginea pe care o avem in presa internationala, insa cand avem ocazia de a o schimba dam cu stangu-n dreptul. Da, organizarea cursei in interiorul orasului e pentru multi o sursa de nemultumiri, insa e si un standard la care trebuie sa ne ridicam, un bun motivant pentru imbunatatirea infrastructurii.

Probabil ca am fi putut avea si beneficiile aferente evenimentului si am fi putut evita o parte din dezavantaje, daca circuitul ar fi fost amenajat pe langa Capitala sau macar intr-o zona care sa afecteze mai putin circulatia si locuitorii. Insa raul a fost facut, contractul cu FIA a fost semnat pe 10 ani, asadar cel mai intelept lucru ar fi sa privim partile pozitive: poate ca pe viitor artistii veniti in concerte nu vor mai gafa cu "Hello, Budapest!", poate ca edilii vor fi stimulati de presiunea unui astfel de eveniment pentru a ridica putin orasul la standardele vestice, si poate ca bucurestenii vor invata sa suporte 10 zile de restrictii si zgomot pe an pentru restul de 355 de zile in care vor circula pe strazi ceva mai umane.

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum