Luna august aduce cu sine un eveniment ce, inca de anul trecut, a scindat Capitala in doua tabere. Ceea ce se intampla si in randul cititorilor nostri, pentru ca avem in target atat soferul de zi cu zi cat si pasionatul de viteza si masini tari – doua categorii afectate de seria de competitii Bucharest City Challenge in moduri diferite.
Intre 22 si 24 august, Bucurestii devin greu de circulat si, in anumite zone, foarte greu de locuit. Nu a intrebat nimeni soferii locali daca sunt de acord sa ocoleasca timp de zece zile kilometri buni, nu a intrebat nimeni batraneii de pe 13 septembrie daca sunt de acord sa le zangane geamurile si sa le vajaie urechile toata ziua, nu a intrebat nimeni bucurestenii daca vor sa sacrifice ceva spatii verzi din parcul Izvor si tencuielile de pe cladirile expuse la vibratii. Probabil majoritatea ar fi spus nu, din motive usor de inteles. Motive care au impiedicat astfel de manifestari sa aiba loc in orice alt oras din lume, cu exceptia Monte Carlo si a altor cateva cu infrastructura net superioara celei bucurestene.
Pe de alta parte, pentru pasionatii auto acesta este unul din cele mai asteptate evenimente, iar pentru Romania si Bucuresti este un inceput promitator de a exista pe harta mentala a altora. Capitalul de imagine, fondurile in plus la bugetul pentru strazi, iesirea din rutina si anonimat, acestea sunt avantaje mai greu de resimtit, ca orice lucru care nu se intampla pe termen scurt, creand valva. Ceea ce naste valva in schimb sunt efectele secundare dezavantajoase (zgomot, poluare, blocarea traficului), mult mai usor de sesizat de localnici decat aspectele pozitive.
Privind insa la experienta Bucharest Ring de anul trecut, ne putem administra vreo doua dupa ceafa amintindu-ne cum bolizi de sute de mii de euro saltau pe denivelarile autohtone, cum maidanezul vitezoman s-a nimerit inocent pe circuit dand din codita a "Welcome to Romania", cum tribunele au ramas goale din cauza preturilor exagerate asa ca pana la urma s-a dat acces liber... Ne plangem de imaginea pe care o avem in presa internationala, insa cand avem ocazia de a o schimba dam cu stangu-n dreptul. Da, organizarea cursei in interiorul orasului e pentru multi o sursa de nemultumiri, insa e si un standard la care trebuie sa ne ridicam, un bun motivant pentru imbunatatirea infrastructurii.
Probabil ca am fi putut avea si beneficiile aferente evenimentului si am fi putut evita o parte din dezavantaje, daca circuitul ar fi fost amenajat pe langa Capitala sau macar intr-o zona care sa afecteze mai putin circulatia si locuitorii. Insa raul a fost facut, contractul cu FIA a fost semnat pe 10 ani, asadar cel mai intelept lucru ar fi sa privim partile pozitive: poate ca pe viitor artistii veniti in concerte nu vor mai gafa cu "Hello, Budapest!", poate ca edilii vor fi stimulati de presiunea unui astfel de eveniment pentru a ridica putin orasul la standardele vestice, si poate ca bucurestenii vor invata sa suporte 10 zile de restrictii si zgomot pe an pentru restul de 355 de zile in care vor circula pe strazi ceva mai umane.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook