Un studiu facut pe vanzarile de autoturisme din acest an arata ca marii producatori europeni si-au castigat pietele locale. Din aceasta statistica fac parte bineinteles Germania, Italia, Franta, dar iata - si Romania.
Fiind fortati de o taxa de prima inmatriculare care face obiectul unor controverse nesfarsite ridicate la nivel european, romanii fac parte vrand-nevrand dintre statele in care marcile autohtone (in cazul nostru doar o singura marca) controleaza pietele locale. Studiul este deschis de exemplul Germaniei, unde Volkswagen a vandut in 2007 peste 500.000 de unitati, urmat de Opel cu peste 250.000 si abia apoi de Renault cu putin peste 100.000 de masini vandute. Cota de piata detinuta de Volkswagen in primele noua luni a fost de 18,82%, conform ACEA. Cu o piata care depaseste 1,9 milioane de autovehicule, Franta este dominata de Renault, care detine o cota de 23,73% cu peste 475.000 de masini noi (numai Clio 3 a fost vandut in peste 100.000 de unitati) comercializate in acest an. Aceasta cifra e de patru ori mai mare decat numarul masinilor Volkswagen cumparate de francezi, valoare care nu depaseste 120.000 unitati. Ceilalti doi constructori francezi, Peugeot si Citroen, au vandut 323.973, respectiv 258.369 de masini in acest an. in Italia, tara cu o piata de peste 2,1 milioane de autovehicule, Fiat si-a adjudecat cota de 26,28%. Cel mai concludent exemplu pentru Italia il reprezinta vanzarile modelului Punto, de peste 175.000 de unitati in 2007. Aceasta masina se vinde in Peninsula mai bine decat toate modelele oricarei alte marci luate la un loc.
Revenid in tara noastra, iata-ne pusi din nou in fata paradoxului etern numit Dacia, cu un singur model - Logan, in diferite variante de caroserie (berlina, break - denumit MCV - si autoutilitara Van), care a inregistrat in ultimii doi ani vanzari cumulare de peste 150.000 unitati, avand asigurata peste 20% din piata romaneasca, in conditiile in care vanzarile de masini de la noi sunt de 7-8 ori mai mici decat in celelalte tari listate in aceasta statistica.
Ce concluzii tragem din cele de mai sus? Optimistii vor spune ca Dacia este evident o marca de nivel european, cu vanzari cote de piata in tara de origine comparabile cu cele avute de marile marci europene in tarile lor de origine. Pesimistii vor intreba: cand se renunta la taxa de prima inmatriculare?
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook