Ritmul de viata al Bucurestiului ne face de multe ori sa fim neatenti in dauna propriului interes. A devenit un reflex ocolirea informatiei care depaseste strictul necesar. Sa definim linia de supravietuire pentru CASCO!
Suma asigurata se stabileste in functie de valoarea avuta de masina cand era noua, la care se aplica o scala de uzura stabilita de asigurator. CASCO se incheie doar pentru masini mai noi de 10-12 ani. In functie de asigurator, cu cat masina este mai veche, cu atat suma asigurata scade (chiar si 30%). Gaselnita: la o masina evaluata la 10.000 euro, care in timpul unui an sufera daune de 1.000 euro, suma asigurata devine 9.000 euro. Daca proprietarul doreste sa revina la suma asigurata de 10.000 euro trebuie sa plateasca o prima anuala suplimentara.
Proprietarii care platesc integral prima anuala intr-o singura transa beneficiaza de o reducere de 10%. O alta reducere (negociabila!!) se aplica pentru asiguratii care au alarma si garaj. Atentie celor care opteaza pentru plata in rate: in cazul unei daune totale, asiguratorul retine mai intai primele restante pana la sfarsitul anului, dupa care despagubeste cu diferenta ramasa pagubitul. Gaselnita: in contract se precizeaza ca valoarea epavei in cazul unui eveniment soldat cu distrugerea totala a autoturismului este de 10-15% din suma asigurata. Totusi, asiguratorul nu achita aceasta suma, ci il lasa pe client sa vanda epava.
Pentru daunele care nu depasesc valoarea fransizei (partea daunei suportate de asigurat: 10-20% din suma asigurata) nu se acorda despagubiri. In cazul daunelor mai mari asiguratorul plateste doar diferenta dintre suma totala si valoarea fransizei. Exista si asiguratori care practica fransiza pe eveniment, in valoare de 1-2%. Numai ca aceia care incheie astfel de contracte trebuie sa fie constienti de faptul ca procentul se aplica la valoarea asigurata a masinii. Cei care in timpul contractului nu solicita despagubiri pentru daune beneficiaza de reduceri importante (pana la 60%).
Riscurile acoperite difera in functie de asigurator. In general, acestea sunt: ciocniri, loviri, zgarieri, rasturnari, caderi, caderea unor corpuri pe autovehicul, incendiu, explozie, afumare, patare, carbonizare, inundatii, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, ploaie torentiala, grindina, trasnet, greutatea stratului de zapada sau gheata, avalansa de zapada. De asemenea, se pot acoperi: furtul autovehiculului si partilor componente ale acestuia, precum si pagubele provocate autovehiculului ca urmare a furtului sau a tentativei de furt.
Gaselnitele general valabile: in cazul grevelor, razboaielor, exploziilor nucleare sau manifestatiilor stradale. In cazul actelor de vandalism, doar cateva societati preiau riscul. Gaselnita: defectarea motorului autoturismului din cauza ca a circulat prin apa. De asemenea, sunt asiguratori care nu acorda despagubiri pentru defectiuni produse sub garda masinii. O prevedere foarte importanta din contractul de asigurare este cea referitoare la faptul ca proprietarul este obligat sa mentina autoturismul in perfecta stare de functionare.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook