Constructorul japonez anunţă lansarea versiunilor hatchback şi sport combi, precum şi a motorizării diesel pentru noua Mazda6. Cele două noi modele de caroserie vor fi comercializate în România la preţuri cu toate taxele incluse începând de la 20.490 Euro pentru varianta hatchback şi 21.290 Euro pentru varianta sport combi. Noua Mazda6 echipată cu motor diesel va putea fi achiziţionată la un preţ începând de la 22.190 Euro.
La fel ca şi la versiunea sedan, dimensiunile celor două noi variante de caroserie sunt mai mari. Unul dintre efectele acestei creşteri se regăseşte la interior, unde pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu. Pasagerii din spate au cu 20 mm mai mult loc pentru picioare şi cu 9 mm mai mult pentru umeri. Deşi a crescut ca volum, noua Mazda6 este mai uşoară cu până la 35 kg, comparativ cu versiunea anterioară, urmând trend-ul impus de modelul de clasă mică Mazda2. Nu doar pasagerii au mai mult loc în noul model Mazda ci şi spaţiul destinat bagajelor a crescut. Deschiderea de 1066 mm a portbagajului pentru versiunea sport combi este una dintre cele mai bune din segment. Acest rezultat a fost favorizat de dezvoltarea unui haion automat Karakuri. Acesta este confecţionat dintr-un material textil pliabil fiind acţionat automat la deschiderea şi închiderea uşii portbagajului. Sistemul a fost inspirat parţial de tradiţionala artă japoneză Origami.
Design-ul sportiv al celor două variante de caroserie este confirmat de valorile coeficientului de rezistenţă la înaintare – 0,27 pentru hatchback şi 0,28 pentru sport combi. Sportivitatea şi eleganţa liniilor caroseriei sunt completate de confortul interior şi de ergonomia elementelor ce alcătuiesc planşa de bord. Unghiul de înclinaţie al volanului a fost redus, iar schimbătorul de viteze a fost plasat mai aproape de şofer. Noile versiuni beneficiază de sistemul Cross-Functional Network (CF-Net), care permite controlul funcţiilor computerului de bord, al sistemului Bluetooth® (opţional), al sistemului audio şi al sistemului de aer condiţionat prin intermediul unor comenzi plasate pe volan. Opţional, noua Mazda6 poate fi echipată cu sistem audio Bose® (8 difuzoare şi amplificator digital), port auxiliar pentru dispozitive portabile, sistem de navigaţie cu touch screen şi comandă vocală şi sistem de acces şi pornire fără cheie.
Gama de propulsoare pe benzină – 1,8l, 2l şi 2,5l – oferite în prezent de constructorul nipon este completată de un motor common-rail turbo diesel de 2l, care dezvoltă 140 CP şi un cuplu maxim de 330 Nm. Motorul diesel a fost îmbunătăţit şi este mai economic, înregistrând un consum de combustibil combinat de 5,6l/100km, mai puţin cu 6,7% faţă de versiunea anterioară. Ca urmare a îmbunătăţirilor realizate de inginerii Mazda, noul motor prezintă şi un nivel redus al emisiilor de noxe (NOx).
Siguranţa noii Mazda6 este asigurată de cea mai nouă tehnologie. Standard, toate versiunile sunt echipate cu şase airbag-uri (două frontale şi două laterale pentru pasagerii din faţă, precum şi două airbag-uri cortină). De asemenea, sistemul de siguranţă activă include ABS, distribuţia electronică a frânării (EBD), controlul dinamic al stabilităţii (DSC), controlul electronic al tracţiunii (TCS) şi asistenţa la frânare. Opţional noua Mazda6 poate fi echipată cu faruri cu xenon, cu sistemul Adaptive Front Lighting System (AFS), cu senzori de monitorizare a presiunii din pneuri şi cu senzori de parcare.
În structura caroseriei a fost utilizat cu până la 7% mai mult oţel cu duritate ridicată, iar pentru protecţia pietonilor în caz de impact bara frontală a fost umplută cu o spumă specială.
Motorizarea diesel va fi disponibilă în România începând cu primul trimestru din 2008 şi va reprezenta 80% din obiectivul de vânzări – 400 de unităţi – al noii Mazda6.
Mazda Romania
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook