Mazda introduce în echiparea modelelor de serie tehnologia i-STOP, care permite oprirea şi pornirea automată a motorului, în momentul în care automobilul staţionează în trafic. Modelul ales să integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3.
i-STOP foloseşte energia din pistoane, utilizând în mică măsură ajutorul unui starter electric. Acest lucru este posibil prin optimizarea automată a poziţiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor şi a sistemului de injecţie directă. Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP funcţionează optim în combinaţie cu un motor pe benzină cu injecţie directă. Astfel,
noua Mazda3 i-STOP este echipată cu un motor de 2l DISI (injecţie directă cu aprindere prin scânteie) pe benzină, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai puţin decât prima generaţie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzină. Totodată, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respectă normele euro V.
Un alt avantaj al tehnologiei Mazda este faptul că motorul reporneşte automat, prin apăsarea peadalei de ambreiaj, în 0,35 secunde. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizându-se foarte silenţios.
Noua Mazda3 i-STOP mai integrează o tehnologie dezvoltată de constructorul nipon. Sub denumirea de “single nano-technology catalyst”, catalizatorul introdus de Mazda foloseşte până la 90% mai puţin metal preţios decât cele convenţionale, are o durată mai lungă de viaţă şi este mai rezistent la degradarea cauzată de temperaturile ridicate ale noxelor.
Mazda3 i-STOP, echipată cu motorizarea de 2l DISI şi transmisie manuală, cu şase trepte, completează oferta curentă, compusă din 4 motorizări, două pe benzină, de 1,6l şi 2l (cu transmisie automată) şi două diesel, de 1,6l şi 2,2l. Toate motorizările superioare respectă standardele impuse de normele euro V, iar cele de 1,6l sunt compatibile euro IV.
Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibilă în România la un preţ de pornire cu TVA de 19.690 de euro.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook