Un subiect controversat în lumea auto cu aşteptări din ce în ce mai exigente, a treia generaţie Subaru Impreza - un hatchback deloc fioros - a generat multiple interpretări: Subaru se vinde pe sine şi trădează sportivitatea care l-a consacrat pentru a se infiltra într-un segment de piaţă mai bănos; Subaru îmbină genele sportive ale mărcii cu versatilitatea unei compacte pentru a oferi publicului larg ce a pierdut până acum; Subaru face un model mai comercial pentru a strânge bani pentru următoarele modele de performanţă etc.
Indiferent de intenţia producătorului, noul Impreza are, într-adevăr, un look mult mai comun decât vechea generaţie, aspectul sportiv fiind pierdut aproape complet. Esenţa mărcii se conservă însă prin echiparea cu motorizări boxer care transmit puterea către toate cele patru roţi, asigurând stabilitate şi manevrabilitate care au toate şansele la un real succes pe piaţa hatchback-urilor.
Exteriorul se detaşează drastic de cel al vechii generaţii, apropiindu-se de look-ul "prietenos" (ca să nu spunem plictisitor) al modelelor de mare popularitate ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Peugeot 206. Cu toate acestea, liniile ascuţite ale profilului păstrează ceva din sportivitatea mărcii.
Versiunile de motorizare pe benzină sunt un 1,5 de 107 cai putere şi un 2,0 de 150 de cai. Propulsorul de 1,5 litri generează puterea maximă la 6.000 rpm şi cuplul maxim de 142 Nm la 3.200 rpm, menţinând un consum scăzut, de 7,5 litri de combustibil la suta de kilometri, şi un nivel de emisii de 176 g/100 km.
Motorizarea de 2,0 litri dezvoltă puterea maximă de 150 de cai la 6.400 rpm, ceea ce menţine performanţele la parametri relativ sportivi. Accelerarea de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,6 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h. Această versiune consumă 8,4 litri de combustibil şi emite 199 grame de CO2 la fiecare sută de kilometri parcurşi.
Cantitatea de emisii poluante este redusă prin trecerea transmisiei în modul neutru atunci când frâna este angajată pentru o perioadă mai lungă de timp. Odată cu eliberarea frânei, transmisia reintră în modul Drive.
Motoarele pot fi cuplate atât la cutii de viteze manuale cu 5 trepte, cât şi automate cu 4 trepte şi funcţie Sportshift (menită schimbării rapide a treptelor). În cele ce urmează, Subaru va lansa pe piaţă alte două versiuni de motorizare pentru noua generaţie Impreza, dieseluri de 2,0 litri şi 3,0 litri preluate de la modelele Legacy şi Outback.
Interiorul este axat pe funcţionalitate, având scaune ergonomice care ajută prin forma lor atât la un acces facil către comenzi cât şi la relaxare şi prevenirea oboselii. O consolă centrală simplă şi accesibilă, în formă de aripă, oferă şoferului comenzi la îndemână. Dotările standard includ navigaţie cu ecran de 7", radio-CD, aer condiţionat, airbaguri frontale, laterale şi cortină şi tetiere active.
Siguranţa la volanul noului Subaru Impreza este sporită de materialele care absorb şi dispersează energia impacturilor şi de sisteme ca ABS, distribuţia electronică a forţei de frânare şi controlul tracţiunii.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook