La Salonul Auto de la Geneva, organizat la începutul lunii martie,
a fost lansat modelul Polo cu un design şi performanţe tehnice complet noi. După premiera sa mondială de la Geneva, cel mai nou model Volkswagen este disponibil şi în reţeaua comercială.
Preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen AG, Martin Winterkorn, despre noul Polo: "Polo este fără îndoială modelul potrivit pentru aceste vremuri; afirmaţia este confirmată de numărul actual de rezervări pentru acest model. Am creat un Volkswagen care preia conceptul cu un succes unic al modelului Golf într-un segment propriu – clasa Polo".
În comparaţie cu versiunea precedentă, Volkswagen pune la dispoziţie structura organizată în funcţie de linia de echipare:
"Trendline" reprezintă varianta de bază, iar "Comfortline" semnifică nivelul mediu de echipare. Elementul de noutate al gamei – capitol la care Polo urmează modelul Golf – este reprezentat de versiunea de top "Highline". In versiunea standard se regăsesc, la capitolul confort, printre altele, servodirecţia electrohidraulică, geamurile acţionate electric faţă, închiderea centralizată, sistemul de iluminat şi chingile de fixare în portbagaj, martorul sonor pentru luminile aprinse, scaunul şoferului reglabil pe înălţime, oglinzile de machiaj în parasolare şi geamurile termoizolante cu nuanţă verde.
Cinci motoare noi pentru modelul Polo
În primul an, noul Polo va dispune de şapte motoare –
patru propulsoare pe benzină şi trei diesel – cu o gamă de putere cuprinsă între 44 kW / 60 CP până la 77 kW / 105 CP. Cinci dintre aceste motoare sunt complet noi sau sunt disponibile pentru prima dată la modelul Polo.
Din categoria noilor motoare fac parte toate cele
trei propulsoare TDI (motoare turbodiesel cu injecţie directă) cu sistemul Common-Rail, utilizat pentru prima dată la modelul Polo.
Impreună cu un pachet "BlueMotionTechnology", Polo 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP se remarcă printr-un consum mediu de 3,6 litri la 100 kilometri şi emisii de 96 g/km CO2, fiind
modelul cu cinci locuri cu cel mai mic consum de carburant şi cel mai redus nivel de emisii de noxe din lume. Pachetul "BlueMotionTechnology", respectiv propulsorul TDI de 90 CP, este disponibil în versiunile de echipare "Comfortline" şi "Highline".
Lansare la finalul lunii iunie
Producţia vechii versiuni Polo cu patru uşi s-a încheiat încă de la finalul lunii martie Începând cu ultima săptămână din luna iunie va urma lansarea pe piaţă a noii generaţii. După numai două săptămâni, Volkswagen va comercializa deja acest model în întreaga Europa, pentru ca ulterior Polo să fie disponibil pe toate continentele.
Vezi galeria foto cu noul Volkswagen Polo
Modificări esenţiale în comparaţie cu generaţia anterioară
* Noi motoare TSI şi Common Rail TDI
* Toate propulsoarele respectă standardele de emisii Euro-5
* Reducere cu până la 20 de procente a consumului de carburant
* Versiunea cu BlueMotionTechnology impune nou standarde cu un consum de carburant de numai 3.6 litri
*
Cutia DSG cu 7 trepte este disponibilă pentru prima dată la modelul Polo
* Primul model din clasa A0 care respectă noile standarde mai stricte pentru EuroNCAP de 5 stele
* Greutatea caroseriei redusă cu 7.5 procente;
greutatea de ansamblu redusă cu 2.5 procente
*
ABS în versiunea standard de echipare – în întreaga lume
*
ESP în versiunea standard de echipare – pe toate pieţele importante din Europa
*
Airbag pentru zona capului şi toracelui în versiunea standard de echipare – pe toate pieţele importante din Europa
*
Lumini statice de viraj, integrate în proiectoarele de ceaţă
*
Sisteme audio şi de navigaţie de la modelele din clasele superioare (Golf, Passat)
Dimensiuni
* Lungime: 3,970 mm (+54 în comparaţie cu modelul anterior)
* Lăţime: 1,682 mm (+32 în comparaţie cu modelul anterior)
* Înălţime: 1,453 mm (-14 în comparaţie cu modelul anterior)
* Ampatament: 2,470 mm (+04 în comparaţie cu modelul anterior)
* Ecartament: faţă 1,463 mm (+29 în comparaţie cu modelul anterior); spate 1,456 mm (+30 în comparaţie cu modelul anterior)
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook