Škoda Auto prezintă noua imagine a modelelor Octavia RS şi Scout. După transformarea modelului Octavia prezentată la finalul anului trecut, atât versiunea sport RS, cât şi Octavia Scout au fost supuse unui facelift.
În plus faţă de modificările aduse la capitolul design, cele două modele vor oferi clienţilor şi câteva noutăţi de natură tehnologică, cum ar fi senzorul pentru calitatea aerului pentru sistemul de climatizare Climatronic sau sistemul de iluminare cu faruri adaptive Xenon.
Versiunea restilizata a modelului Octavia RS iese în evidenţă prin noua formă a grilei radiatorului, prin emblema RS şi prin farurile redesenate. Noua bară de protecţie integrează două elemente noi: în plus faţă de proiectoarele de ceaţă cu funcţie Cornering, pentru Octavia RS sunt disponibile şi LED-uri cu funcţie Day Light. O nouă culoare metalizată, Gri Antracit, este acum disponibilă pentru versiunea RS, împreună cu jantele de aliaj uşor 18" Neptune. Trenul de rulare sport coborât la 127 mm, greutatea redusă a autovehiculului (cu 20 kg la motorizarea pe benzină, respectiv cu 15 kg la versiunea diesel) şi valoarea redusă a coeficientului de rezistenţă aerodinamică au influenţat pozitiv parametrii de performanţă. Astfel a fost obţinută o creştere a vitezei maxime, fiind îmbunătăţite şi valorile pentru elasticitate şi acceleraţie.
Propulsoarele modelului Octavia RS respectă norma EU 5. Motorul pe benzină TSI de 2,0 / 200 CP se remarcă printr-un consum de 7,5 l/100 km şi emisii de CO2 de 175 g/km, iar propulsorul TDI de 2,0 CR / 170 CP parcurge 100 de kilometri cu 5,7 l, cu emisii de CO2 de 150 g/km. Ambele propulsoare sunt disponibile exclusiv în combinaţie cu o transmisie manuală sau DSG în şase trepte.
Începând cu anul 2000, Octavia RS a fost achiziţionată de peste 60.000 de clienţi, 70% dintre aceştia optând pentru varianta de caroserie Combi.
Linia de design Scout a obţinut un loc bine definit printre modelele produse de Škoda, iar Octavia Scout reprezintă, alături de Roomster Scout şi de Fabia Scout, vârfurile de gamă. Bara masivă de protecţie cu proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering accentuează aspectul de autovehicul de teren. Elementele marcante de protecţie ale caroseriei sunt completate armonios de noua culoare metalizată Rosso Brunello.
Garda la sol de 179 mm, suspensiile şi scutul de protecţie permit rularea şi pe drumuri neasfaltate. Cea de-a patra generaţie a cuplajului Haldex asigură tracţiunea integrală şi poate transfera până la 85 % din cuplul motor asupra unei roţi, iar forţa de propulsie este asigurată de două motoare puternice, disponibile cu o cutie de viteze manuală în şase trepte: propulsorul pe benzină 1,8 TSI / 160 CP (EU 5) şi motorul diesel 2,0 TDI PD DPF / 140 CP (EU 4).
Până în prezent, modelul Octavia Scout a fost vândut în peste 22.000 de exemplare.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook