Încă din prima zi a Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (4 - 15 octombrie), noua Laguna şi-a făcut apariţia, expunându-se grămezilor de şoferi de ocazie care nu mai ştiau cum să tragă de butoane şi duze, în încercarea de a se apropia cât mai mult de senzaţiile pe care le poate oferi noua limuzină franceză..
Vezi galeria de imagini cu noua generatie Laguna
Producătorii şi-au propus pentru Laguna III un aspect mai elegant şi modern decât generaţiile anterioare, încercând să concureze cu limuzinele germane. Dacă le-a şi reuşit vă lăsăm pe voi să decideţi... Faruri mari în formă de bumerang, grilaj masiv, semnalizatoare laterale în oglinzi, stopuri înalte şi două evacuări cromate ale eşapamentului sunt numai câteva din noutăţile pe care le aduce noua generaţie.
Deşi mai mare şi mai spaţioasă decât vechea generaţie (469/480 cm lungime, 181 cm lăţime, ampatament de 275 cm), noua Laguna este cu 15 kg mai uşoară.
Gama de propulsoare pe benzină va fi lansată pe piaţă în timp, prima variantă fiind cea de 1.6 16V cu 110 CP şi 151Nm. Îm urma colaborării cu Nissan, Renault pune la dispoziţia publicului şi un motor pe benzină de 2,0 litri 16V cu 140 CP şi 195Nm, ce consumă in medie 7.9 litri şi emite 185g de CO2 pe km, accelerând de la 0-100km/h în 9.1 secunde. Urmează un motor de 2,0 litri 16V turbo cu 170CP şi 270Nm (0-100km/h în 9.2 secunde), cuplat la o transmisie automată în şase trepte şi consumând în medie 8,9 l/100km şi emiţând 210g/km. Motorul de vârf din gama pe benzină este o versiune mai avansată a propulsorului Alliance V6 folosit pentru Laguna II.
Gama motoarelor diesel include versiuni mai economice, începând cu un dCi de 1,5 l cu 110 CP şi 240 Nm (0-100km/h în 12.1 secunde), ce consumă 5.1 litri/100km şi emite 136g CO2/ km. Urmează un motor de 2,0 litri în trei variante: 130 (0-100 km-h în 10,6 secunde), 150 (0-100 km-h în 9.5 secunde) şi 175 CP (0-100 km-h în 8,7 secunde) şi 320, 340, respectiv 380 Nm. Pentru versiunea de 150 CP există şi opţiunea cuplării la cutie automată. Motorul de 150 CP reuşeşte să menţină un consum de numai 6l/100 km şi toate versiunile întrunesc standardele de poluare Euro 5.
Cu două versiuni de caroserie (break şi berlină în cinci uşi), noua Laguna oferă un interior considerabil îmbunătăţit ca asamblare şi calitate a materialelor: frână de mână acţionată electric, motor care porneşte cu telecomandă, control electric al sistemelor multimedia şi un aspect luxos, cu inserţii de metal şi lemn.
Confortul este sporit de dotări ca sistemul de climatizare şi acustica excelentă. Echipările de siguranţă includ un airbag inovator dublu torace/bazin, un număr dublu de senzori laterali, frână de parcare asistată, sistem de reţinere programată de ultimă generaţie, cardul "Mâini Libere".
Carlos Ghosn, CEO Renault, a declarat că Laguna este prima maşină care poate primi 6 stele în ceea ce priveşte siguranţa la testele EuroNCAP, depăşind punctajul maxim de 5: "Laguna II nu a fost un model foarte apreciat, însa noul Laguna îi este indiscutabil superior, mai ales graţie colaboării cu Nissan".
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook