Mai sunt doar două luni până la lansarea celui mai aşteptat autovehicul din lume: Nano. Sub 'bagheta' companiei indiene Tata Motors Ltd., maşina, al cărei cost mic va face concurenţă pe pieţele emergente unor constructori celebri, precum Ford, Volkswagen, Toyota, Honda Motor şi Fiat, va fi lansată pe 23 martie, relatează Agerpres.
Maşina care va costa aproximativ 2.082 dolari (100.000 rupii indiene) va fi lansată în cadrul unui eveniment la Mumbai şi va fi furnizată dealerilor Tata Motors din India începând din prima săptămână a lunii aprilie.
Compania va începe să primească comenzi pentru noua maşină în a doua săptămână din aprilie. 'Aşteptăm doar o producţie limitată, poate 3.000 de unităţi pe an, aşa că perioada de aşteptare ar putea fi lungă', a afirmat Surjit Arora, analist la Prabhudas Lilladher, citat de Mediafax. Iniţial, Tata Motors a anunţat că Nano va avea un motor pe benzină de 623 centimetri cubi, cuplat la o cutie de viteze cu patru trepte. După un timp însă, oficialii Tata au lăsat să se înţeleagă că vor exista şi versiuni Nano echipate cu motor diesel de 800 de centimetri cubi, precum şi cu un sistem de propulsie hibrid, informează Reuters.
Vezi mai multe imagini cu Tata Nano in galeria de imagini AUTOspot
Un produs ameninţat de amânări şi schimbări
Proiectul 'Nano' s-a dovedit o adevărată provocare pentru cei de la Tata Motors. Autovehiculul trebuia lansat încă de la sfârşitul anului trecut, dar, după protestele violente ale fermierilor supăraţi că li s-au luat cu forţa pământurile pe care era amplasată fabrica, compania a fost forţată să renunţe la o uzină care era aproape gata în regiunea Bengalul de Vest şi să o mute în statul Gujarat.
Mai mult, presa indiană a scris recent că Tata Motors are datorii mari la furnizori, iar dacă nu şi le va achita, multe companii mai mici vor ajunge la faliment.
Iniţial, producătorul aştepta 100.000 de comenzi pe termen scurt, însă producţia este în prezent de numai câteva mii de maşini pe lună. Planul companiei ar fi ca producţia anuală de Nano să se ridice la 250.000 de unităţi, dar aceasta nu se va putea realiza decât după ce noua uzină din Gujarat este gata. O nouă fabrică pentru construirea micului automobil ar putea intra în funcţiune până la sfârşitul acestui an.
De remarcat este faptul că ideea unei maşini cât mai ieftine este din ce în ce mai populară printre toţi constructorii de autovehicule, cea mai recentă dovadă fiind
lansarea unei versiuni a Logan de către Dacia pe piaţa din România, disponibilă la 5.900 euro, cu TVA inclus.
Cea mai nouă variantă din gama Logan este echipată cu motorizarea pe benzină 1.4 MPI, de 75 CP, iar printre echipamentele de serie se numără sistemul ABS Bosch cu repartitor electric al forţei de frânare şi Asistenţă la Frânarea de Urgenţă (AFU), airbag şofer, jante de oţel de 15 ţoli şi tetiere pentru locurile din faţă.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook