Volkswagen a lansat oficial în România noul SUV Tiguan, ultimul model ce completează gama Volkswagen. Evenimentul a avut loc la Poiana Braşov, pe 17-18 ianuarie 2008, sub forma unui drive-test de amploare. Protagonistele au fost 50 de modele Tiguan, conduse pe un traseu special amenajat off-road, de către reprezentanţii presei centrale.
Tiguan
a primit recent calificativul de siguranţă de 5 stele la testele de impact, în urma testelor efectuate de organizaţia independentă EuroNCAP.
Tiguan-ul, cu lăţimea de 1,81 metri, înălţimea de 1,67 metri (fără barele portbagaj) si lungimea de aproximativ 4,43 se distinge pregnant în aglomeraţia din jungla urbană.
Noile faruri Bi-Xenon nu contribuie numai la design, ci sunt şi foarte practice, permiţând iluminarea optimă a şoselei - mulţumită AFS - chiar şi în viraje. Pe lângă design-ul placut, Tiguan oferă şi o funcţionalitate: numeroase posibilităţi de depozitare în plafon, portiere şi sub scaune.
Motorizari
Tiguan este primul SUV din lume disponibil în versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multă putere, consum redus şi nivel redus al emisiilor de noxe.
Motoarele pe benzină: vor fi disponibile trei motoare TSI noi - motoare cu injecţie directă cu turbocompresie sau cu turbocompresie şi supraalimentare. Cei patru cilindri furnizează 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP şi 147 kW / 200 CP.
Motoarele diesel: este utilizată o generaţie complet reproiectată de motoare cu patru cilindri cu injecţie common rail, sensibil mai silenţioase. Cele două motoare TDI furnizează 103 kW / 140 CP şi 125 kW / 170 CP şi se încadrează cu brio în cerinţele standardului de emisii Euro 5.
La modelul Tiguan este utilizată cea mai recentă generaţie de tracţiune integrală 4MOTION. Aceasta este controlată de transmisii cu şase trepte manuale sau, opţional, automate.
Versiuni
Tiguan este disponibil în România în liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style şi Track&Field, în două versiuni de caroserie.
Versiunile Trend&Fun şi Sport&Style au fost proiectate special pentru utilizare on-road, insa fac faţă cu succes si conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevărat dificile sunt lăsate în seama variantei Track&Field.
Interior
Bancheta din spate este rabatabilă fracţionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglată 16 centimetri pe direcţie longitudinală, iar spătarul banchetei prezintă reglaje de înclinare multiple. Aceste calităţi oferă fie spaţiu suplimentar pentru picioare în spate, fie spaţiu suplimentar în compartimentul de încărcare.
Opţional, este disponibilă o podea variabilă, ce include un sistem de gestionare a încărcăturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field şi Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din faţă, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi.
În premieră la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcării Park Assist, prin care Tiguan se încadrează aproape automat într-un spaţiu de parcare.
Tiguan poate tracta până la 2.500 de kilograme, manevrate de noul cârlig de remorcare rabatabil.
O alta dotare o constituie sistemele audio şi de navigaţie cu display touch-screen; modelul de vârf (RNS 510) oferă un spaţiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat şi o cameră video retrovizoare. Toţi pasagerii pot admira prin acoperişul panoramic peisajul sălbatic sau urban.
Vezi galeria de imagini cu Volkswagen Tiguan
Porsche Romania
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook