Am scăpat de sezonul rece, iar meteorologii au anunţat deja o vară cu temperaturi de 40 de grade. Sătui de sfaturile despre cum să-şi pregătească maşina de iarnă, şoferii nu trebuie să uite că autoturismul are nevoie de aceeaşi rigurozitate şi în pregătirea pentru sezonul cald.
Primul pas este
înlocuirea anvelopelor de iarnă cu cele de vară. Preţurile variază între 155 de lei şi 600 de lei, în funcţie de dimensiuni, calitate şi producător.
Am ales câteva exemple pentru pentru cele mai uzuale dimensiuni de roţi. Pentru anvelopele 165/65/14 (banda de rulare, raportul dintre lăţimea anvelopei şi înălţimea talonului, diametrul jantei), preţurile variază între 155 lei modelul EX601 de la Nankang şi 320 lei Energy Saver de la Michelin.
Pentru 175/65/14 preţurile merg de la 154 lei modelul RX615 Nankang până la 330 lei Energy Saver, Michelin. Cauciucurile 185/65/15 au preţuri cuprinse între 175 - Kenda KR-02, Komet şi 422 lei - Energi Saver, MichelinCele cu dimensiuni mai mari sunt ceva mai scumpe.
Anvelopele 195/65/15 costă de la 176 lei TNG Star Performer, HP până la 375 lei A349,Yokohama sau 475 lei Energy XVI, Michelin.
Pentru dimensiunile 205/55/16, preţurile sunt cuprinse între 184 lei SA-05, Goodride şi 559 lei ER 300 RFT, Bridgestone Turanza.
Şi lichidul de spălat parbrizul trebuie schimbat în funcţie de sezon. Dacă cel de iarnă dizolvă gheaţa şi rezistă până la - 20, - 40 grade celsius, cel pentru sezonul cald conţine substanţe cu proprietăţi antistatice, antiinsecte, antiaburire şi anticorozive. Preţurile sunt pentru toate buzunarele de la 10 lei la 30 de lei. Pentru pretenţioşi, există şi detergenţi sau balsam pentru caroserie cu aceleaşi proprietăţi antistatice şi anticorozive.
Pentru şoferii mai grijulii, pregătirea maşinii pentru vară începe cu
o vizită în service pentru completarea sau schimbarea cu totul a uleiului de motor cu unul cu vâscozitate mai mare, remedierea eventualelor scurgeri din sistemul de răcire, verificarea plăcuţelor de frână pentru preîntâmpinarea eventualelor probleme legate de frânare, verificarea bujiilor şi a situaţiei acumulatorului, a articulaţiilor maşinii şi a suspensiilor (amortizoare şi arcuri) şi înlocuirea lor în cazul unei uzuri semnificative, verificarea instalaţiei electrice (faruri, stopuri, lumini de semnalizare) şi corectarea oricărei defecţiuni.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook