Comparând ofertele şi condiţiile contractuale pentru asigurarea CASCO, se poate observa că preţul mai mare este mai avantajos, chiar dacă riscurile acoperite sunt în proporţie de 99 la sută aceleaşi la toate companiile. Analiştii pieţei de asigurări spun că riscurile sunt foarte bine definite în orice contract, însă preţul creşte dacă societatea respectivă are norme clare de despăgubire şi decontarea o face direct cu service-urile, într-o perioadă de timp prestabilită, fără a-l pune pe client pe drumuri.
'În principiu, diferenţa de preţ este dată de serviciile bune. Marile societăţi de asigurare care au contracte cu service-urile ştiu cât timp este alocat diferitelor manopere, dar şi care este fluxul tehnologic de reparaţie. Astfel, se face o apreciere în funcţie de daune şi clientul este anunţat când poate lua maşina. Dacă decontarea se face direct între asigurator şi service, clientul nu riscă să plătească manopera sau un anumit procent din suma respectivă. Atunci când reparaţiile sunt făcute la un service care nu are decontare cu societatea, iar clientul merge la asigurator pentru evaluare, acesta îi poate spune că manopera nu a fost executata corect sau complet, ca s-au folosit materiale prea multe sau de slabă calitate.
Astfel, din costul total al reparaţiei societatea acoperă numai o parte, iar restul îl va plăti clientul. În această situaţie, un neajuns este şi faptul că nu există o estimare a timpului de lucru aferent manoperei, astfel încât de multe ori clientul aşteaptă nejustificat de mult', a explicat Bogdan Popovici, broker de asigurări. Popovici susţine că şi excluderile sunt bine stabilite, însă de multe ori în cazul unui accident apar diferite interpretări, în funcţie de împrejurările în care s-a produs acestea. Totuşi,
cel mai avantajos CASCO rămâne cel de la societăţile de leasing, care au contracte cu asiguratorii pentru un anumit volum de maşini şi pot negocia tarifele.
'CASCO personalizat' diferă de la companie la companie şi de la studiu la studiu
Diferenţele de preţ sunt date şi de vechimea şi marca maşinii, însă unele societăţi calculează CASCO 'personalizat' în funcţie şi de anii de experienţă ai şoferului, dacă este căsătorit sau nu, dacă are copii minori sau dacă este bărbat sau femeie.
Clientul completează o fişă cu detaliile tehnice ale maşinii şi una cu detalii personale.
Teoretic, există specialişti în cadrul societăţilor de asigurare care calculează un grad de risc pentru fiecare client, în funcţie de aceste criterii. 'Sunt companii care au astfel de criterii, însă ele se bazează pe nişte studii. Nu ştiu cât de obiective sunt, pentru fiecare societate are studiile sale. De exemplu, un asigurator oferă reducere la şoferii cu vârsta între 30 şi 40 de ani, bazându-se pe faptul că în acest interval au cea mai bună atenţie şi se află în deplinătatea forţelor mentale şi fizice. În acelaşi interval de vârstă, alt asigurator are preţuri mai mari, spunând că aceşti şoferi sunt cei mai agresivi în trafic, şi oferă reducere la cei peste 40 de ani. Dar la aceştia, capacităţile încep să scadă, iar riscul de neatenţie este mai mare. Eu cred că în aceste societăţi sunt mulţi oameni care se plictisesc şi inventează tot felul de scheme', a declarat Alexandru Pintilie, director general al unei societăţi care compară ofertele de asigurare pentru maşini.
Statistic, 70 % dintre românii care cumpără asigurare CASCO aleg să plătească în rate, însă în ultimul an a crescut şi procentul celor care plătesc integral, atraşi de reducerea de 10 procente, oferită de unele societăţi. Conform datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în anul 2008 au fost vândute peste 1,3 milioane poliţe CASCO.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook