Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Audi respecta de acum normele "verzi" pentru 2010


Scris de green pe 30-11-2007

audi sigla ecoAdept convinsi al motto-ului "progres prin tehnica", producatorul Audi s-a aliniat de pe acum standardelor europene de refolosire a autovehiculelor, ce vor deveni obligatorii in 2010.

Incepand de la jumatatea anului 2010 va intra in vigoare directiva EU 2005/64/EC, prin care toate automobilele va trebui sa fie reciclabile in proportie de cel putin 85% si pana la 95% recuperabile. Cifra de 85% se refera la gradul la care materialele reciclate se intorc in procesul de fabricare. Inca 10% din vehicul este folosit pentru generarea de energie.

Dupa cum a fost confirmat de Technische Dienst TUV SUD Automotive GmbH si Agentia Federala de Inmatriculare a Automobilelor din Germania, Audi deja indeplineste aceste cerinte. Inca din faza de proiect a unui nou vehicul, inginerii se asigura ca acesta va fi recuperabil la finalul ciclului de exploatare. In timpul procesului de dezvoltare, fiecare model este pus la teste de reciclare si analize de material inainte de lansarea pe piata.

"Pentru ca volumul de date si complexitatea problemei este mare, in anul 2000 ne-am unit eforturile cu compania Group Research pentru a creea o baza de date referitoare la reciclarea vehiculelor. Acum suntem considerati etalonul in industrie", comenteaza Uwe Heil, responsabilul pentru reciclare din cadrul Diviziei Audi de Dezvoltare Tehnica.

Pentru a satisface directiva UE, Audi Group si-a revizuit procesele de productie pentru fiecare din companiile sale, Audi AG, quattro GmbH si Audi Hungaria Motor Kft. De exemplu, a fost confirmata interdictia de a folosi metale grele si identificarea polimerilor si elastomerilor.
Doar daca rezultatele acestor examinari preliminarii sunt pozitive se poate trece la implementarea propriu-zisa.

Acum se poate decide raportul de reciclabilitate pentru fiecare model si aici baza de date construita in atatia ani s-a dovedit a fi un avantaj. Aceasta indica pana la ultimul gram ce material a fost folosit, unde a fost folosit si in ce cantitati. De exemplu, 13,3 procente din noul Audi A4 este alcatuit din aliaje usoare ca aluminiul, plasticele sunt prezente in proportie de 14,3%, sticla 2,2% iar polimeri procesati 1,7%.

Materialele folosite in noul Audi A4 pot fi clasificate in noua categorii care la randul lor pot fi subdivizate. In cele 14,3 procente de plastic gasim o mare varietate. Cele 3,26 kg de polioxyxmetilen sunt inregistrate meticulos la fel ca si cele 31,28 kg de polipropilen.

Audi demonstreaza si implicarea in procesul de recuperare de materii prime secundare. "Procesul VW-SiCON" genereaza materiale prin procesare mecanica, zdrobire, clasificare si sortare in functie de parametri fizici ca densitate, forma, magnetism, conductibilitate electrica si proprietati optice. Procesul VW-SiCON a primit din partea Comisiei Europene "Premiul European pentru Mediul Inconjurator" in 2006.

Un principiu similar se aplica si folosirii materialelor reciclate. Atat metalele feroase cat si cele neferoase, precum si plasticele sunt folosite in forma reciclata. Pentru a promova folosirea lor, constructorul din Ingolstadt a aprobat folosirea lor pentru aproape toate componentele unei masini. Se acorda atentie sporita insa variatiei de calitate.

Ce se intampla la sfarsitul ciclului de viata al unui automobil Audi:

• Daca cerintele legale sunt indeplinite si automobilul este intact, acesta poate fi predat gratuit la unul dintre punctele de preluare ale Audi
• Masina este demontata
• Pentru a optimiza procesul, baza de date ofera informatii despre cum se pot elimina fluidele de operare si bateriile fara a afecta mediul. De asemena sunt indicate ce unelte trebuie folosite
• Se recupereaza si reproceseaza otelul, fierul, cuprul, aluminiul si alte materiale pentru a deveni materii prime



Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum