Ministerul Transporturilor a „batut in cuie“ traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Proiectul, ce urmeaza sa fie aprobat de Guvern, prevede demolarea Primariei din Barcanesti, a zece case din localitate si transferul din domeniul privat în domeniul public al statului a 43,8 hectare de teren, aflat acum în administrarea RAAPPS. Pe acest teren va fi amplasat centrul de coordonare si întretinere a autostrazii.
Potrivit proiectului final, autostrada va trece la aproximativ 30 metri de groapa de gunoi din Voluntari. Kilometrul zero al tronsonului va fi pe strada Petricani, in sectorul 2 al Capitalei. La kilometrul 20 vor exista spatii de servicii cu parcare, motel si benzinarie. Viteza proiectata este de 100 km/ora pentru primii 4 km ai autostrazii si de 120 km/ora pentru restul de 57,8 km.
Nota de fundamentare a proiectului traseului autostrazii prevede demolarea Primariei comunei Barcanesti, judetul Prahova si a zece case din localitate. In proiect este prevazut si transferul din domeniul privat al statului în domeniul public al statului a 43,8 hectare, teren aflat acum în administrarea RA Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat si unde va fi amplasat centrul de coordonare si întretinere a autostrazii.
Kilometrul zero al autostrazii Bucuresti-Brasov va fi pe strada Petricani in sectorul 2 al Capitalei, cu aproximativ 1.200 metri înaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta. Traseul va continua cu pasajul Petricani, peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate. Autostrada va trece apoi pe teritoriul comunei Voluntari, la est de soseaua Pipera, apoi va trece peste lacul Pipera pe un pod.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti va trece la aproximativ 30 metri prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari, iar la km 7, drumul va traversa linia de centura si calea ferata a Bucurestiului. Urmând aliniamentul catre nord, autostrada va traversa localitatile Tunari si Stefanestii de Jos, apoi se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord. Tronsonul continua prin Valea Mostistea, dupa care va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni. Aliniamentul va traversa drumul comunal DJ101A (Caciulati-Moara Vlasiei) si Valea Cociovalistei pe un pod.
La kilometrul 20 - motel si benzinarie
Pe teritoriul judetului llfov, aliniamentul autostrazii traverseaza localitatile Moara Vlasiei, Snagov si Gruiu. La km 20 vor exista spatii de servicii cu parcare, motel si benzinarie. Un nod va lega autostrada de drumul comunal DC 184 (Nodul Snagov), pentru a permite automobilistilor sa aiba acces la autostrada spre si dinspre zonele Snagov si Moara Vlasiei. În aceasta intersectie se are în vedere construirea Centrului de coordonare si întretinere.
La aproximativ 4 km distanta de extremitatea padurii Vlasiei, pe un pod peste Valea Teiului, autostrada intersecteaza drumul judetean DJ 101B (Gruiu-Lipia), apoi traverseaza pe poduri pârâul Gruiu si râul lalomita. Râul lalomita delimiteaza teritoriul administrativ dintre judetele llfov si Prahova.
La kilometrul 45 se intersecteaza doua autostrazi
Autostrada va trece apoi prin padurea Calugareasca pe o distanta de circa 400 m (pâna la km 45), unde se separa de aliniamentul autostrazii catre Albita, autostrazile Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Albita avand acelasi traseu pâna la km 45. Din acest punct, traseul autostrazii are o orientare generala catre vest pâna la km 51 si traverseaza extremitatile nordice ale padurii Dumbrava si râului Teleajen, pe un pod prin sudul localitatii Zanoaga.
Începând cu km 51, orientarea aliniamentului este catre nord-vest si aliniamentul autostrazii trece peste pârâul Ghighiu, apoi prin sudul localitatii Buchilati, prin nord-estul localitatii Råfov si ale padurii Råfoveanca, traversând extremitatile acesteia. Dupa aproximativ 700 metri, autostrada traverseaza pârâul Ghighiu, apoi drumul comunal DJ 1010 (DN1A Moara Domneasca), la circa 300 m de la pârâu. Autostrada urmeaza directia vestica, traversând o serie de drumuri rurale (agricole), iar pârâul Barcanesti este traversat la km 58.
La intrarea in Ploiesti, DN 1 se intersecteaza cu autostrada
La km 60+450, autostrada Bucuresti-Ploiesti se întâlneste cu DN 1 unde va fi construita o intersectie pentru a permite accesul la si de la autostrada. Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1, aceasta necesitând demolarea Primariei Barcanesti si a aproximativ zece case care vor fi reconstruite pe parcele de terenuri din apropiere.
De aici, autostrada va fi conectata printr-un drum de legatura cu 4 benzi cu DN 1, care va fi extins de la cele doua benzi existente la patru benzi. În judetul Prahova, autostrada traverseaza localitatile Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Dumbrava, Råfov, Berceni, Barcanesti si municipiul Ploiesti.
Cu 100 la ora pe autostrada
Viteza proiectata este de 100 km/ora pentru primii 4 km ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti si de 120 km/ora pentru restul de 57,8 km. Peste drumurile publice existente care traverseaza viitoarea autostrada vor fi construite poduri.
Constructorii asteapta exproprierile
Celebrul consortiu Euroconstruct, UMB Spedition, PA&CO International si Comaxa, care va executa lucrarile pe al doilea segment - Moara Vlasiei-Ploiesti - in lungime de 42,5 km, asteapta exproprierile. „Se lucreaza pe 9 km din aliniamentul autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Asteptam exproprierile pentru a continua lucrarile“, ne-a declarat patronul firmei Euroconstruct, Dan Besciu. Primul tronson, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, cu o lungime de 19,5 km, va fi construit de consortiul italian Impressa Pizzarotti - Tirena Scavi.
Sursa: InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook