Românii nu mai vor maşini autohtone, vânzările Dacia scăzând constant în ultimele luni. Dacă în noiembrie 2008 s-au dat cu 52,3% mai puţine maşini decât în aceeaşi lună a lui 2007, în decembrie constructorul autohton a înregistrat un record negativ de 54,9% comparativ cu aceeaşi lună din anul precedent.
Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, a declarat pentru Mediafax că este 'o cădere sub orice critică'. De altfel, bilanţul anual arată că Dacia înregistrează pentru a treia oară consecutiv o scădere a vânzărilor, numai în 2008 intrând în circulaţie cu 16,7% mai puţine maşini decât în anul precedent. Anul de glorie al constructorului autohton a fost 2005, când modelul Logan Sedan a umflat vânzările cu peste 40 de procente, însă declinul din 2008 este echivalentul unui pas în urmă uriaş, numărul unităţilor livrate anul trecut (84.719) apropiindu-se de cel înregistrat în 2004 (puţin peste 80.000).
Trendul descendent pe care se află Dacia a fost pus pe seama importului masiv de maşini second-hand, resuscitat de scăderea taxei de înmatriculare pentru această categorie începând cu 15 iulie 2008. În a doua jumătate a anului trecut vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de second-hand de import să crească semnificativ. În plus, recesiunea economică i-a afectat din plin pe producătorii auto la nivel mondial, care au închis mai multe fabrici sau au oprit temporar producţia.
Măsura aceasta a fost luată şi de cei de la Dacia, uzina de la Mioveni luând pauză în perioadele 30 şi 31 octombrie, 13 şi 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie şi 11 decembrie - 11 ianuarie a.c. Oprirea temporară a activităţii are rolul de a evita acumularea de stocuri.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook