Istoria publicitara a marcii cehesti, astazi parte a grupului Volkswagen AG, incepe din 1895, cand fratii Vaclav Klement si Vaclav Laurin au inceput sa fabrice bicicletele "Slavia", apoi motociclete, intr-un atelier inchiriat din micul oras de provincie MladA Boleslav. Primul eveniment de comunicare neconventionala a marciii a fost un drive test pentru presa, realizat in 1899. Emblema Skoda, reprezentand o sageata inaripata, a fost inregistrata la 15 decembrie 1923. Cu o istorie de peste 100 de ani in productia auto (primul automobil produs sub numele Skoda a fost lansat in 1905), Skoda a evoluat si pe plan publicitar odata cu vremurile, inclusiv sub regimul comunist.
"Concursul "O idee pentru o Skoda" a vrut sa evidentieze din nou spiritul inovativ si creativ al marcii. Totul a plecat de la o idee neconventionala de comunicare, care a avut la baza internetul ca principal mediu de desfasurare. De altfel, site-ul www.idee.skoda.ro a inregistrat aproximativ 30.000 de vizitatori in cele 30 de zile de desfasurare a concursului. Spre bucuria noastra, initiativa a fost foarte bine primita, ramanand in continuare un bun canal de comunicare pentru marca Skoda", a declarat Alin Tapalaga, directorul marcii.
Juriul, format din personalitati ale advertising-ului si mass media autohtone (Bogdan Naumovici Leo Burnett, Andi Moisescu Pro TV, Lucian Mandruta , Antena 1, Doru Buscu Academia Catavencu si Alin Tapalaga ,director Skoda) a avut dificila misiune sa citeasca 1.097 scenarii, pentru a valida castigatorul. Cei mai multi concurenti au ales ca tema principala "iubirea", "extraterestrii" fiind pe locul doi in topul abordarilor participantilor, care au provenit din cele mai diverse categorii profesionale. "Creativii" din agentiile de publicitate si studentii au fost, totusi, cel mai bine reprezentati. Pilotul de raliu care si-a incercat norocul cu viziunea sa creativa a atras de asemenea atentia juriului.
Criteriile de evaluare descrise in brief-ul primit de concurenti au fost: ideea creativa a spotului, capacitatea acestuia de a comunica valorile marcii Škoda ("simply clever"), originalitatea si memorabilitatea continutului, precum si focusul pe produs.
In finala au intrat 10 scenarii apartinand lui: Cristian Balmos (Oradea), Marin Nedelcu (Caras-Severin), Vasile Giurgiu (Oradea), Bogdan-Andrei Cesauanu (Schitu Golesti, jud. Arges), Catalin Neagu (Bucuresti), Raul Grigorescu (Bucuresti), Aurel Donescu (Bucuresti), Anca Daniela Calugar (Campia Turzii, jud. Cluj), Radu Nanu (Ploiesti), Otilia-Adriana Patrascu (Ploiesti). Fiecare dintre ei a avut posibilitatea sa isi produca propriul spot TV, primind un buget de cate 200 euro din partea Porsche Romania. In aceasta etapa, juriul a luat in considerare si acuratetea transpunerii in imagini a ideii initiale.
Ideea castigatoare care a intrunit cel mai bine criteriile concursului nu a avut in prim-plan automobilul, ci atitudinea transmisa de sloganul marcii: simply clever. Ea a apartinut lui Cristian Balmos care a plecat de la festivitatea de premiere direct cu o Skoda Fabia Avantaj rosie, spre bucuria sotiei sale.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook