Dacia cu numarul 3.000.000 a iesit ieri de pe liniile de productie ale uzinei de autovehicule din Mioveni. Este vorba despre un model break (MCV), acesta fiind, de altfel, si cel mai recent model lansat de constructorul autohton.
Autoturismul va ajunge la un client din Italia, care nu a aflat pana acum ca va fi posesorul unei masini aniversare. Nu intamplator, incepand din primul semestru al acestui an, exporturile Dacia au depasit livrarile de pe piata interna.
"Avem mai multe comenzi decat am putea sa facem fata, asa ca nu ne permitem sa pastram masina cu numar rotund, desi ne-am fi dorit acest lucru", a declarat Charles Morillo, directorul general al uzinei Dacia, care a precizat ca in Germania exista liste de asteptare pentru un Logan, care pot merge pana la jumatate de an.
Limita: 350.000 de masini pe an
In aceasta vara, in fabrica de la Mioveni s-au facut investitii in cresterea capacitatii de productie. De la o productie de circa 50 de unitati pe ora in prezent, constructorul intentioneaza sa ajunga la 60-63 de unitati produse pe ora in 2008, care este si limita maxima standard in uzinele de autovehicule ale grupului Renault.
Pentru cresterea capacitatii de productie, compania a investit in largirea liniilor de productie, dar si in angajarea de noi tehnicieni. Directorul uzinei Dacia nu a precizat insa care este valoarea investitiilor derulate in aceasta perioada de companie.
Dupa cresterea capacitatii de productie, constructorul va ajunge sa produca anual circa 350.000 de unitati, de la 220.000 de unitati, la inceputul acestei veri.
Cinci caroserii pe o linie
Din 2008, de pe linia de productie de la Mioveni vor iesi cel putin inca doua modele -
Pick-Up si
Sandero, dupa cum a precizat presedintele grupului Renault, Carlos Ghosn, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Este de asteptat insa ca un model SUV derivat din Logan, a carui productie este inclusa in strategia pana in 2009 a grupului Renault, sa fie produs tot pe platfoma de la Pitesti. Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze insa informatia.
In total, din 2008 vor fi produse pe linia de la Mioveni cinci caroserii - Logan berlina, MCV, VAN, Pick-Up si Sandero. "La caroserie sau vopsitorie exista mai multe linii de productie, dar la asamblare e o linie comuna, foarte flexibila, care poate fi largita", a spus managerul de la uzinele Dacia.
Cu Pick-Up-ul la SIAB
Constructorul Dacia va veni la Salonul International de Automobile Bucuresti - programat intre 5 si 14 octombrie - cu o serie de surprize, insa reprezentantii companiei nu au dezvaluit inca despre ce este vorba. Surse din piata ne-au declarat ca la SIAB va fi prezentat modelul Pick-Up, prezentat in macheta in urma cu aproape o luna la o conferinta de presa a Renault, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Acesta va fi al doilea vehicul comercial usor din gama Dacia, dupa Logan Van, lansat la inceputul lunii ianuarie. Sub marca Dacia, "papucul" - care nu se mai fabrica din 2006 - a fost foarte bine primit in piata, peste 300.000 de astfel de unitati fiind produse la Mioveni. Logan Pick-Up este destinat pietelor est-europene si va avea o capacitate de depozitare de 800 de kilograme.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook