Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Dacia, inapoi la lucru?


Scris de green pe 09-04-2008

dacia logoSindicaliştii de la Dacia au acceptat ieri, cu o jumătate de gură, o mărire salarială de 300 de lei brut, faţă de 550 de lei cât au cerut iniţial. Liderii sindicali vor anunţa astăzi dacă acceptă sau nu oferta, după consultarea cu muncitorii.

Ieri, după mai bine de trei ore de negocieri, patronatul de la Dacia şi reprezentanţii greviştilor par să fi căzut la pace. Sindicaliştii au calificat drept "rezonabilă" propunerea patronatului de majorare a salariilor cu 300 de lei brut şi participarea la profit, ceea ce ar urma să aducă un venit suplimentar lunar de 94 de lei brut fiecărui angajat. Azi, liderii sindicali vor prezenta oferta în faţa muncitorilor şi vor decide dacă pun capăt grevei, care durează de două săptămâni.

Muncitorii au cerut iniţial o majorare salarială de 550 de lei şi au refuzat în repetate rânduri oferta patronatului, de 250 de lei. În cazul în care nu vor fi de acord cu noua ofertă a patronatului francez, muncitorii vor ieşi mâine în stradă, pentru a doua oară de la declanşarea grevei. La acest miting ar putea participa peste 8.000 de sindicalişti de la Dacia, la care se adaugă alte câteva sute de la Blocul Naţional Sindical şi de la sindicatele independente din industrie.


Muncitorii decid astăzi


Chiar dacă săptămâna trecută patronii francezi au ameninţat că nu vor mai face nicio ofertă până când muncitorii nu vor reîncepe munca, aceştia au venit ieri cu o ofertă îmbunătăţită. Dacia a oferit o creştere salarială de 210 lei începând cu 1 ianuarie 2008, plus 90 de lei, de la 1 septembrie. La negocierile de ieri nu s-a discutat însă despre condiţiile de lucru sau facilităţile la achiziţionarea autovehiculelor Renault.

"Într-adevăr, e o ofertă de luat în seamă. Chiar dacă, după negocieri, am căzut de acord, trebuie să vedem mâine (astăzi - n.r.) dacă muncitorii vor accepta aceste creşteri", a declarat liderul de sindicat Nicolae Pavelescu.

Pe 24 martie, aproximativ 10.000 de salariaţi de la Uzina Dacia au declanşat greva generală, pentru prima dată de la preluarea acesteia de către grupul Renault, în anul 1999. După 11 zile de grevă, costurile opririi producţiei la Dacia ating 120 de milioane de euro şi vor mai creşte cu 10,5 milioane de euro în fiecare zi, dacă muncitorii nu vor fi de acord cu noua ofertă a patronatului.


SUSŢINERE

Francezii strâng bani pentru grevişti


Liderii sindicali ai Dacia au făcut concesii în negocierile cu patronatul chiar în ziua în care sindicatele uzinei Renault din regiunea Normandia au început să strângă bani pentru susţinerea financiară a grevei de la Mioveni. Până la ora prânzului, francezii au strâns circa 500 de euro, relatează cotidianul "La Tribune", în ediţia on-line. "Sprijinindu-i pe colegii noştri de la Dacia înseamnă că ne sprijinim pe noi înşine, pentru că şi unii, şi alţii suntem supuşi aceluiaşi şantaj: delocalizarea", a declarat liderul sindical, Gilles Cazin.


EFECT DE DOMINO

Elba Timişoara a închis fabrica de faruri


Pierderi de 700.000 de euro, o fabrică închisă şi 200 de muncitori trimişi în şomaj tehnic. Aceasta este situaţia la Elba Timişoara, cel mai important producător de corpuri de iluminat din ţară, din cauza grevei prelungite a muncitorilor de la Dacia Piteşti. Compania din oraşul de pe Bega aproviziona Dacia Piteşti cu faruri pentru modelele Logan.

În fiecare săptămână de grevă la Piteşti, compania timişoreană a înregistrat pierderi de 350.000 de euro. "Greva de la Dacia ne afectează tare. Am fost nevoiţi să oprim o fabrică (compania Elba Timişoara este formată din trei fabrici - n.r.) şi să trimitem 200 de oameni acasă, în şomaj tehnic", declarat, ieri, managerul companiei Elba Timişoara, Gheorghe Cocian.

Una dintre fabricile companiei, cea care fabrica faruri de Logan, avea 89% din producţie orientată spre deservirea Dacia Piteşti. Managerul Elba a decis în urmă cu o săptămână închiderea fabricii, pentru că nu mai existau nici măcar locuri de stocare pentru farurile de Logan. Din cei 500 de angajaţi ai unităţii, 200 au fost trecuţi în şomaj tehnic, pe cheltuiala Elba, iar restul de 300 muncesc, cu normă redusă, în secţiile celorlalte două fabrici ale companiei.

Compania Elba Timişoara are o tradiţie de 85 de ani în domeniu.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Un SCUBAru pe fundul lacului
De la o masina cazuta intr-un lac inghetat din Finlanda te-ai astepta la orice, numai sa porneasca la prima cheie nu. Dupa ce a zacut pe fundul lacului mai bine de trei [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum