Doua modele noi vor fi lansate in 2008 sub sigla Dacia, iar al treilea va fi fabricat la anul. Capacitatea de productie va fi majorata la 400.000 de unitati in 2009. Francezii vor investi 300 de milioane de euro la Pitesti.
In acest an, gama Logan se va imbogati cu varianta
Pick Up si, posibil, cu cea
crossover. Automobile Dacia, cel mai important producator autohton de autovehicule, pregateste lansarea in luna martie a noului model Pick Up, expus in premiera mondiala la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB) 2007. Noul model, construit pe platforma Logan, va inlocui utilitara care a fost scoasa din productie in decembrie 2006. Pentru a doua jumatate a acestui an, Dacia va lansa oficial si modelul hatchback Sandero, produs in prezent sub sigla Renault in Brazilia. Pentru 2009 este estimata lansarea unui posibil crossover Logan. In prezent, gama Logan include trei modele: berlina, break (denumit Multi Convivial Vehicle) si VAN. Planul trienal al Renault, proprietarul Dacia, prevede existenta in portofoliul marcii romanesti a sase modele pina in 2009 inclusiv.
Capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni va fi si ea extinsa pentru a face loc noilor modele. Potrivit directorului general al Automobile Dacia, François Fourmont, capacitatea de productie va fi extinsa in acest an la 320.000-350.000 de unitati, fata de aproape 240.000 de masini in 2006. Pentru 2009, Fourmont apreciaza ca uzina de la Mioveni va ajunge sa produca 400.000 de masini Logan. Investitiile Renault in extinderea productiei se vor cifra la 300 de milioane de euro. Concomitent cu majorarea capacitatii de productie, planurile pentru Dacia arata si o expansiune agresiva a exporturilor. Primul an in care vinzarile Dacia pe pietele internationale au depasit nivelul din Romania a fost 2006. Anul trecut, vinzarile interne au reprezentat 45% din total, restul de 55% fiind consemnate la export. Pentru acest an se estimeaza o majorare a exporturilor la 60% din totalul productiei, pentru ca in 2009 balanta sa incline in proportie de 70% in favoarea acestora.
Vinzarile Dacia pe 2007, pe plan intern si extern, au totalizat 230.473 de autovehicule Logan. Cifra este cu 17,4% mai mare decit rezultatul din 2006, cind au fost vindute 196.378 de Loganuri. Cele doua versiuni de caroserie, berlina si break, au cumulat vinzari de 217.130 de unitati, cu 17,7% mai mult decit in 2006. Vinzarile de vehicule comerciale usoare, respectiv modelul VAN, au crescut cu 12,6%, pina la 13.343 de unitati. In Romania, vinzarile Logan s-au cifrat la 102.062 de unitati. Cea mai importanta piata internationala pentru modelele Logan produse la uzina de la Mioveni a fost Franta, cu 32.688 de unitati. La sfirsitul lunii decembrie, Dacia ocupa locul 13 in clasamentul celor mai bine vindute marci din Franta. Germania a devenit a doua tara de export pentru marca Dacia, cu vinzari de 17.301 automobile, in crestere cu 174% fata de 2006. Incepind cu acest an, lista pietelor de export va fi completata cu tarile scandinave. In prezent, Logan este comercializata in 51 de tari, sub sigla Dacia si Renault. Sub cele doua branduri, modelele Logan s-au vindut in total anul trecut in 367.745 de unitati la nivel global, cu 48% mai mult decit in 2006.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook