Se pare ca aceasta febra de a se integra in lumea green & eco i-a cuprins si pe nemtii de la Volkswagen, incat dupa ce acum o luna anuntau cu surle si trambite noul UP! full electric, s-ar parea ca in cateva saptamani vom da cu ochii de noul e-Golf. Da, Golf Electric. Ba mai mult de atat, inginerii din Wolfsburg s-au gandit sa ii faca introducerea in “lumea buna” in Martie, in cadrul Salonului de la Geneva.
Intai si intai, destul de important de specificat – e-Golf este gandit pentru piata auto de PESTE Ocean – Asia, America, adica in zonele unde exista viata pentru un autovehicul electric, Europa aflandu-se undeva ca si o a treia optiune pentru constructor.
Volkswagen nu se bate pentru tehnologie, cel putin asa ne dovedeste pana acum – nefiind printre primii constructori ce a pornit pe aceast drum. Nu, e-Golf se prezinta precum un alt produs in gama nemtilor, fara a avea nimic spectaculos decat un Curriculum Vitae total verde si ecologic (cel putin asa arata la prima vedere). Insa face parte din decizia board-ului de a atinge cifra de peste 1 milion de autovehicule vandute pana in 2020. Un plan ambitios, am zice.
Noua versiune va beneficia de o parte din tehnologia Blue e-motion – un motor electric de 115 CP (85kW & 270 Nm), pe tractiune fata, si inima fiind reprezentata de o baterie Li-ion cu o capacitate de 26.5 kWh, ce confera automobilului o autonomie totala de 150 km.
Daca stam sa judecam pe indelete, Golf le are pe toate acum – de la Cabrio, GTI, R, Break iar acum se poate mandri in gama si cu un verzisor in familie. Productia modelului electric va lua startul anul acesta, limitandu-se pentru inceput la circa 500 de bucati, pentru a vedea cum sunt primite la nivel global. e-Golf va fi urmat indeaproape si de un Jetta electric, pe langa deja existentul mini Up!.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook