Pe baza informatiilor furnizate de sisteme speciale care analizeaza traficul in doua zone din oras se va alege tipul de detectie: inductiva, video sau infrarosu.
Primele doua intersectii "inteligente" au fost date in functiune. Specialistii de la UTI au inceput testele de detectie a traficului in Capitala, pe Bulevardul Eroilor, zona Academia Militara, si intersectia Panduri cu 13 Septembrie.
In cele doua zone au fost instalate trei tipuri de sisteme: inductiva (o serie de bucle inserate in asfalt), video (camerele utilizeaza un set de coduri prin intermediul carora vor transmite la sediul central numarul masinilor din trafic) si sistemul infrarosu (acesta va trimite pulsuri catre autovehiculele in miscare si le va numara).
"Pana la sfarsitul lunii vom afla care dintre cele trei sisteme va fi folosit in Bucuresti", a explicat Claudiu Balan, manager departamentul IT si Comunicatii din cadrul UTI Systems. Acesta a sustinut ca din octombrie incep "santierele", urmatoarele trei intersectii care vor intra in lucrari se afla pe bulevardul Magheru, in functie de autorizatiile primite.
Nu se mai sta o zi in autobuz
Noul sistem va permite calcu-larea numarului masinilor din trafic in asa fel incat sa fie evitate ambuteiajele si blocarea intersectiilor prin corectarea fluxului verde. Intersectiile dotate cu inteligente artificiale vor putea comunica, in asa fel incat sa se anunte una pe alta pentru a asigura buna circulatie.
De asemenea, sistemul va ajuta si la respectarea programului mijloacelor de transport in comun. Aproape 300 de autobuze de la RATB vor fi echipate cu sisteme GPS. Centrul le va detecta in trafic si le va asigura culoarea verde la semafor, in asa fel incat sa nu existe intarzieri.
SPERANTE
Traficul, fluidizat in proportie de 30%
Proiectul de management si sistematizare a traficului din Capitala are ca prima faza echiparea cu sisteme inteligente a 100 de intersectii de pe inelul principal de trafic: soseaua Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, bulevardul Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, sos. Grozavesti, sos. Panduri, Tudor Vladimirescu, Viilor, Oltenitei, Piata Sudului, Calea Vacaresti.
In aceeasi etapa vor intra toate intersectiile de pe axa nord-sud, de la Casa Presei Libere pana la Bulevardul Tineretului. „Dupa aceasta etapa vom cauta alte intersectii. Tot proiectul este gandit in asa masura incat sa nu ne oprim si permite o dezvoltare continua in functie de tehnologie si bani la buget”, a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei Generale Infrastructura si Servicii Publice din cadrul Primariei Generale.
Acesta a adaugat ca sistemul a mai fost implementat in Londra, Paris, Dublin, Madrid, Torino. „El permite o imbunatatire cu aproape 30a a conditiilor de trafic, iar in oras creeaza premisele prioritizarii transportului public si al autovehiculelor speciale aflate in misiune”, a incheiat Udriste. Conform contractului cu cei de la UTI, primele 100 de intersectii vor fi functionale pana in vara anului viitor.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook