Dacia a început testele pentru modelul Sport Utility Vehicle (SUV) în nordul Scandinaviei, iar site-ul WorldCarFans a publicat ieri o poza-spion cu automobilul (stanga) şi o interpretare grafică a felului în care ar putea fi dezvoltat modelul (foto jos). SUV-ul ar urma să fie lansat la sfârşitul lui 2009 şi va fi disponibil în piaţă câteva luni mai târziu.
Potrivit unor surse din interiorul companiei, Dacia testa, înainte de declanşarea grevei, un model de crossover (4X4) pe liniile de la Mioveni. Noul model al constructorului va costa minimum 11.000 de euro, iar varianta de bază va avea doar tracţiune pe roţile din faţă, "incapabil să ruleze off-road", susţin jurnaliştii care au surprins modelul în timpul testelor.
Şasiu în teste
Maşina surprinsă de fotografii site-ului auto este o combinaţie, nu foarte reuşită, între o platformă cu tracţiune 4X4 şi o caroserie de Logan cu patru uşi. Cel mai probabil, Dacia testa doar şasiul şi trenul de rulare în Scandinavia, iar modelul final al SUV-ului va fi semnificativ diferit faţă de cel alb, testat pe ninsoare. Pornind de la
Dacia Logan Steppe Concept, prezentat la Salonul Auto de la Geneva în urmă cu doi ani, cei de la WorldCarFans au realizat o interpretare grafică pe calculator a felului în care ar urma să arate SUV-ul (foto dreapta).
Prin explorarea platformei şi a motorizării împreună cu Nissan, noul Logan SUV va semăna cu modelele
Nissan X-Trail şi
Nissan Qashqai şi va avea în plus o serie de elemente de la
Sandero. Site-ul auto mai precizează că modelul va avea o gamă largă de motorizări disponibile, de origine Renault. Contactaţi de EVZ, reprezentanţii Dacia nu au comentat informaţiile.
Camionetă şi SUV, pe aceeaşi linie
Oficialii Dacia au confirmat, odată cu lansarea pick-up-ului, în urmă cu mai bine de o lună, că următorul model din gamă va fi un SUV, care ar urma să fie lansat în 2009, iar un an mai târziu să pătrundă pe piaţă. În afara SUV-ului, vor mai fi lansate noul sedan, un hatchback în cinci uşi şi un MCV Estate. De asemenea, circulă zvonuri cum că Dacia se gândeşte serios să producă şi o camionetă ("pick-up truck").
Dacia ar putea dezvolta o platformă care să fie împărţită de SUV şi de posibila camionetă. Pentru a construi aceste modele, susţine WorldCarFans, cei de la Dacia explorează zone pentru ridicarea de noi fabrici în Africa de Nord, Orientul Mijlociu şi Rusia, care să se alăture celor din România şi Brazilia. SUV-ul va fi al şaselea model din gama Logan, care acum cuprinde berlina, breakul, furgonul, pick-up-ul, iar din iunie 2008, berlina bicorp Sandero. Grupul Renault are ca ţintă comercializarea a 750.000 de automobile din gama Logan pe plan mondial în 2008 şi aproape un milion anul viitor.
GREVĂ
Dacia nu mai vrea să negocieze
Reprezentanţii Uzinei Dacia au anunţat ieri, la ieşirea de la Tribunalul Argeş, că nu vor mai veni cu noi oferte salariale până când muncitorii nu vor relua lucrul. Instanţa a amânat, pentru a doua oară, pronunţ area sentinţei în cazul grevei de la Dacia, după ce avocatul sindicatului a cerut sesizarea Curţii Constituţionale, invocând faptul că în legea conflictelor de muncă nu este prevăzut ce se întâmplă cu greviştii după încheierea conflictului.
"Amânarea sentinţei nu este o victorie a sindicaliştilor. Din acest conflict nu au de câştigat nici uzina, nici salariaţii, nici statul", a declarat Mihai Acsinte, directorul juridic al Dacia Piteşti. În ceea ce priveşte pierderile, la 10 zile de la declanşarea grevei generale, Uzina Dacia a ajuns la o „gaură“ de aproximativ 100 de milioane de euro. Pierderile pentru fiecare muncitor cu un salariu mediu ating 280 de lei, la care se adaugă 642 de lei, creşterea retroactivă a salariilor pe perioada 1 ianuarie-31 martie 2008. (Dan Badea)
RECRUTARE
Renault caută ingineri la Galaţi
Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie al Renault, va angaja peste 500 de persoane anul acesta. Sâmbătă, la Galaţi, va avea loc un forum de recrutare unde compania estimează că va angaja cel puţin 25 de persoane. Renault caută atât ingineri, cât şi tehnicieni. Renault Technologie Roumanie a angajat peste 700 de persoane în inginerie şi funcţii suport anul trecut şi va mai angaja cel puţin încă 1.000 în următorii doi ani.
La sfârşitul lui 2009, centrul va avea circa 3.000 de angajaţi. Centrul de inginerie din România - care va avea două sedii, în Bucureşti şi la Titu (judeţul Argeş) - va fi al doilea ca mărime după cel din Paris. În România nu vor fi proiectate doar viitoare modele derivate din Logan, ci şi cele ale mărcilor Renault şi Nissan.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook