Deoarece pretenţiile companiei Ford, singurul ofertant pentru Automobile Craiova nu se încadrează în cadrul legislativ actual, Guvernul va emite o lege specială pentru privatizarea societăţii. Preşedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu, a menţionat că a primit deja mandat de la Guvern să negocieze cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova.
Referitor la pretenţiile Ford, Vlădescu a precizat că nu le poate face publice încă şi că, în prezent, nu se regăsesc în cadrul legislativ pentru privatizare. Reprezentanţ ii Ford nu au cerut facilităţi fiscale, însă vor să fie clarificate toate problemele legate de Societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile către stat până la cele legate de răspunderea pentru maşinile produse de fostul proprietar, Daewoo, şi aflate încă în circulaţie. Vlădescu a menţionat, referitor la lege, că trebuie să fie aprobată de Parlament în septembrie, pentru că 'cei de la Ford nu sunt dispuşi să aştepte până în 2008'.
Ford are intenţii serioase cu societatea românească, şi intenţionează să fabrice, exclusiv în România, la uzina de la Craiova, un nou model de autoturism, aflat în prezent în curs de proiectare în Germania şi Marea Britanie. Modelul nu va fi conceput în ţara noastră, dar va fi produs cu siguranţă în România. John Fleming, preşedintele Ford Europa a subliniat recent că va exporta aproximativ 90% dintre maşinile pe care le va produce anual la Craiova, iar dintre motoare, 70% vor fi destinate pieţelor externe.
Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Anunţul de privatizare a pachetului de acţiuni de 72,4% deţinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai, iar ofertele finale au putut fi depuse până pe 5 iulie. Anterior, Comisia a mai publicat un anunţ pentru depunerea de scrisori de intenţie neangajante, până pe 25 aprilie. La data limită, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societăţile General Motors Corporation, Ford Motors Company şi JSC Russian Machines. General Motors şi JSC Russian au renunţat, ulterior, să se mai înscrie în cursa pentru privatizarea societăţii româneşti.
Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei şi este unicul acţionar cu drept de vot la Daewoo Automobile România, producător şi distribuitor de autoturisme şi subansamble pentru autoturisme sub licenţă GM Daewoo Auto Technologies, deţinând 49% din capitalul social al societăţii. Daewoo Automobile România a fost înfiinţată în 1994 ca societate mixtă creată de Automobile Craiova şi grupul sudcoreean Daewoo. Grupul Daewoo, care a intrat în anul 1999 în faliment, a fost cumpărat parţial de General Motors, care, însă, a refuzat să preia şi fabrica din România. Automobile Craiova a cumpărat pachetul de acţiuni de 51% deţinut de compania coreeană Daewoo Motor, în august 2006.
Sursa: InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook