Fabricantul german Daimler pare ca s-a decis sa-si produca modelele in Romania Producatorul auto german Daimler, care detine o hala de productie de roti dintate si piese pentru Mercedes-Benz la Cugir, judetul Alba, cauta acum teren in zona pentru "extinderea activitatilor", a anuntat ieri Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Potrivit sefului AVAS, autoritatile locale si reprezentantii Autoritatii au purtat deja discutii pentru identificarea unui teren pentru inceperea unei noi investitii a fabricantului Mercedes.
La finele lunii ianuarie, oficiali ai Daimler
au anuntat ca intentioneaza sa deschida o uzina pentru productie de automobile Mercedes-Benz, fiind mentionate ca posibile locuri Romania si Polonia. Grupul german este pe piata romaneasca din 2001, prin infiintarea firmei mixte Star Transmission, la Cugir, care produce cutii de viteze si componente metalice.
"Pentru a putea sa isi dezvolte productia au nevoie de un amplasament nou si am discutat acest lucru cu primarul si consilierii locali, fiindca exista doua posibilitati. Una dintre acestea ar fi in actualul perimetru al Uzinei Mecanice din Cugir, iar acest lucru il voi discuta cu conducerea societatii pe baza documentelor pe care le-am solicitat deja a-mi fi prezentate, iar o a doua varianta, la fel de fezabila, ar fi un teritoriu in imediata vecinatate a intravilanului orasului, intre Cugir si Vinerea", a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, Atanasiu. El a mentionat ca a avut simbata o intilnire cu primarul orasului si reprezentanti ai Consiliului Local, unul dintre subiectele abordate fiind proiectul de dezvoltare a companiei Daimler.
Atanasiu a mentionat ca, in aceasta saptamina, a avut o discutie cu oficiali din Germania ai Daimler, la care au participat si reprezentanti ai Electrica. "Prin aceasta intilnire inseamna inclusiv ca ne-am onorat acea promisiune facuta de statul roman si neonorata pina astazi de mutare a liniei de alimentare electrica ce traverseaza exact teritoriul construibil pe care este asezata societatea", a mentionat seful AVAS. Intentia grupului german de a deschide o uzina in Romania sau Polonia a fost deseori dezbatuta, in ultima perioada, de presa autohtona si europeana.
Autoritatile romane, printre care si primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, au recunoscut ca au existat discutii cu oficiali ai Mercedes. Dezavantajele Romaniei in afacerea cu Mercedes ar fi infrastructura slab dezvoltata in comparatie cu Polonia, precum si forta de munca mai putin calificata.
In schimb, o serie de investitori germani din industria componentelor auto au ales de ceva vreme sa activeze pe piata romaneasca, in ciuda neajunsurilor nominalizate. Printre acestia se numara Continental AG, INA Scheaffer, Siemens Automotive, Kromberg&Schubert, Lisa Draxlmaier sau Leoni Wiring Systems.
In Romania sint acum prezenti doi mari constructori auto internationali, respectiv Renault la Automobile Dacia si Ford la Automobile Craiova. Ford a semnat, in luna septembrie 2007, contractul de privatizare a producatorului din Craiova, prin care urmeaza sa preia 72,4% din capitalul companiei, detinut de AVAS, pentru 57 de milioane de euro.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook