In cazul in care UE va stabili taxele in functie de emisiile de dioxid de carbon, masinile hibrid cu motor electro-diesel isi vor schimba statutul din moft in realitate cotidiana.
Inca nu este certa aceasta decizie, insa daca legislatia UE va face din reducerea emisiilor de dioxid de carbon o conditie obligatorie, atunci producatorii vor fi nevoiti sa-si upgradeze tehnologia pentru a putea tine pasul.
Pentru industria auto europeana deja e o provocare sa se ridice la tinta auto-impusa pentru anul 2008, aceea de a se limita la 140 grame de dioxid de carbon emise la fiecare kilometru parcurs. Asa ca o limita si mai joasa, de 120g/km stabilita pentru anul 2012, este cu atat mai putin probabil de atins.
Mai mult decat atat, cele mai accesibile reduceri ale emisiilor de CO2 s-au facut deja. Jumatate din noile masini vandute in UE sunt cu motor diesel, care consuma cu 30% mai putin decat modelele pe benzina. Astfel, popularitatea lor in crestere a reprezentat un factor decisiv in castigurile generale din industria combustibililor in UE.
Cantitatile de CO2 emise sunt direct proportionale cu cantitatea de combustibili consumata, astfel ca reducerea lor ar fi benefica pentru buzunarul soferului, care astfel ar investi zilnic mai putin decat intr-un motor diesel. Cu toate acestea, vanzarile n-au fost prea mari in Europa, asa ca nu se poate vorbi de o contributie semnificativa la reducerea noxelor per total.
Motoarele-hibrid economisesc combustibil, dezactivand combustia interna atunci cand nu e necesara si folosind energie electrica atunci cand e mai eficienta, de exemplu in timpul condusului prin oras, la viteza redusa. La viteze mai mari, se va folosi in continuare combustibil.
Avand in vedere ca hibrizii electro-diesel sunt mai eficienti decat benzina, ramane o enigma de ce industria auto nu a adoptat inca in mod semnificativ combinatia dintre aceste doua tehnologii care au meritul de a reduce emisiile de dioxid de carbon.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook