Reluarea unei idei de succes: cu 33 de ani in urma, la Salonul Auto de la Geneva, Volkswagen a prezentat un coupe senzational. Era compact, distinct, agil, spatios si cu un pret accesibil. Volkswagen l-a denumit Scirocco. Masina a facut senzatie in acea perioada: peste o jumatate de milion de exemplare ale primei generatii au fost produse in toata lumea. Moment de rascruce: in august 2006, cel mai mare producator auto din Europa dezvaluie reinterpretarea ideii de succes Scirocco, prin intermediul unei premiere mondiale, Iroc concept.
Designul noii masini sport Volkswagen: La fel ca si primul Scirocco, Iroc marcheaza un moment de rascruce din punct de vedere al stilului, datorita grilei radiatorului si unei senzualitati distincte a formelor. Conceperea celor doua modele Volkswagen este relativ apropiata, desi cele doua vehicule sunt separate de mai mult de trei decenii: Prima generatie a lui Scirocco era un vis tangibil pentru multi oameni. Deoarece Scirocco a fost o vedeta in lumea auto a anilor ’70, fiind desenata de Giorgetto Giugiaro, echipata cu patru scaune de dimensiuni mari, cu portbagaj mare, hayon de dimensiuni generoase si conceptul Iroc preia aceste caracteristici.
Masina sport pura in locul unui coupe clasic: Cu toate acestea, spre deosebire de Scirocco, Iroc nu este un coupe clasic, ci o masina sport cu design progresiv, care ofera un plafon foarte alungit si o parte posterioara foarte abrupta. Acest aspect asigura doua avantaje. In primul rand, Iroc are proportii perfecte. Atunci cand este privit din spate, se observa imediat faptul ca plafonul alungit si geamurile laterale sunt asezate pe umeri profilati si foarte puternici. Iroc obtine astfel o talie specifica masinilor sport. In al doilea rand, Iroc ofera spatiu pentru doua persoane in spate si un portbagaj foarte mare. Aceasta masina atat de provocatoare combina un grad ridicat de utilitate si confort cu placerea pura de a conduce si designul expresiv. Astfel, se obtine un Volkswagen care, daca va intra in productie, va fi foarte bine pozitionat si in ceea ce priveste pretul.
Culoarea verde Viper intalneste carbonul negru: Iroc beneficiaza de numeroase subtilitati la nivel de detalii. Culoarea fascineaza inca de la inceput: desi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generatii de Scirocco, pentru care s-a folosit exact aceasta nuanta de culoare in 1976. Acum, ca si atunci, aceasta este denumita „Verde Metalizat Viper”. Carbonul: partea centrala a plafonului este construita din geam de culoare neagra; acest element este sustinut de o structura acoperita de carbon. Un suport integrat pe lungime este, de asemenea, parte a acestor materiale. Si pragurile laterale ale lui Iroc au suprafata construita din carbon. Structura acestora, vizibila din exterior, continua, dintr-o singura bucata, in interior.
Dimensiuni sexy: Datorita consolelor foarte mici, Iroc utilizeaza in mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Conceptul are 1.400 mm inaltime, 4.240 mm lungime si 1.800 mm latime. Jantele din aliaj usor au fost desenate special pentru Iroc si pneurile 235 au dimensiuni de 19 inch.
Twincharger si DSG: Iroc este propulsat de un motor TSI, cunoscut sub denumirea de Twincharger. Transmisia este asigurata cu ajutorul cutiei de viteze automata DSG. Montate in premiera pe modelul Golf GT, motoarele TSI sunt in prezent cele mai eficient propulsoare pe benzina, cu patru cilindri, din lume. Combinatia compresorului mecanic si a turbocompresorului sunt o solutie de viitor. Compresorul mecanic compenseaza lipsurile tipice ale motoarelor turbo la turatii reduse. De partea cealalta, turbocompresorul asigura o putere mare la turatii ridicate. Combinarea celor doua compresoare pentru motoare de productie in masa este unica in lume. Versiunea TSI folosita la conceptul Iroc dezvolta 155kW/210 CP. In principiu, Iroc poate fi echipat cu o multitudine de motoare supraalimentate, dar toate trebuie sa asigure un singur lucru: placerea de a conduce.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook