Noul sistem de calculare a taxei auto a fost aprobat de Comisia Europeana, a declarat seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea. "S-a hotarât ca saptamâna viitoare sa se definitiveze ultimele detalii, astfel încât pâna pe 31 ianuarie sa poata fi emisa ordonanta de modificare a legislatiei în domeniu", a spus Ciocanea.
Potrivit noilor modificari, valoarea taxei auto va creste chiar si de aproape trei ori în cazul masinilor noi, urmând sa scada proportional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si încadrate în aceeasi norma de poluare euro. Daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1.600 de centimetri cubi (cmc) este de putin peste 100 euro, în noua formula pe care Executivul o propune Comisiei, aceasta creste pâna la mai mult de 400 euro.
În acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungând ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%. În cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 cmc, taxa de prima &ici rc;nmatriculare va fi de circa 460 euro, urmând sa scada progresiv în functie de vechimea masinii. O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 cmc va fi înmatriculata pentru o suma ce se apropie de 1.000 euro. Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate contra unei sume de aproape 1.000 de euro. Cuantumul scade si în acest caz în functie de vechimea masinii. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 euro, fiind valabila în cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 cmc, veche de circa zece ani.
Românii din strainatate vor taxa auto zero
Asociatia Românilor din Italia (ARI) solicita Guvernului ca românii din strainatate care detin autovehicule sa nu plateasca taxa de prima înmatriculare. "Vor avea de câstigat posesorii de autovehicule, prin economii importante la politele auto, care în Occident sunt de câteva ori mai mari decât în România, va avea de câstigat statul român, pentru ca societatile de asigurare românesti platitoare de taxe în România vor avea încasari de la sute de mii de noi clienti", se arata intr-un comunicat ARI, citat de Mediafax. Asociatia sustine ca varianta propusa ar însemna pentru România "o infuzie de capital continua, foarte mare", întrucât multi români din strainatate vor opta pentru înmatricularea masinilor pe piata locala. "Estimam ca numarul de proprietari de autoturisme români din Europa depaseste un milion, si asta se poate constata în perioada de vacanta, când românii se întorc acasa. Doar în Italia sunt cel putin 500.000 de români cu permis auto", se mai arata in comunicatul ARI.
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) propune cresterea numarului de masini casate prin Programul national de reînnoire a parcului auto la 100.000 unitati, fata de 16.500 în 2007, a spus vicepresedintele APIA, Brent Valmar. "Programul ar putea fi extins si pentru camioane. În legatura cu evolutia pietei auto în acest an, sunt circumspect asupra cresterii acesteia în tendinta ultimilor ani din cauza modificarilor pe care le va suferi formula de calcul a taxei de prima înmatriculare", a spus Valmar.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook