Dupa reactia entuziasta la conceptul crossover Antara GTC la IAA 2005, Opel lanseaza in acest an varianta cu cinci usi a noului Antara. "Cu noul Antara, intram pe unul din segmentele cu cea mai rapida dezvoltare din Europa. Este un autovehicul sofisticat din punct de vedere tehnic cu o caroserie compacta ce combina design-ul dinamic cu un sistem inteligent de tractiune integrala, inalte nivele de functionalitate si o pozitie a scaunului mai inalta, personalizat pentru o baza de clienti in crestere", afirma Directorul General Opel, Hans Demant.
Dupa reactia entuziasta la conceptul crossover Antara GTC la IAA 2005, Opel lanseaza in acest an varianta cu cinci usi a noului Antara."Cu noul Antara, intram pe unul din segmentele cu cea mai rapida dezvoltare din Europa. Este un autovehicul sofisticat din punct de vedere tehnic cu o caroserie compacta ce combina design-ul dinamic cu un sistem inteligent de tractiune integrala, inalte nivele de functionalitate si o pozitie a scaunului mai inalta, personalizat pentru o baza de clienti in crestere", afirma Directorul General Opel, Hans Demant. Cota de piata totala pentru modelele SUV si crossover in Europa s-a dublat din 1998, de la trei la sase procente, cu o crestere continua in viitor.
"Cand am prezentat conceptul Antara GTC in septembrie anul trecut la IAA in Frankfurt, acesta a devenit imediat atractia expozitiei", afirma Alain Visser, Director Executiv pentru Marketing la Adam Opel GmbH. "In acest moment versiunea de productie este gata. Acesta indeplineste ambitiile noastre in ceea ce priveste dezvoltarea pietei pentru modele crossover, intrucat imprumuta caracterul sportiv de coupe al autovehiculului Antara GTC cu trei usi si il transforma intr-un model de productie de serie, dinamic si elegant, cu cinci locuri si o flexibilitate interioara remarcabila". Desi deschiderea centrului European de Design GM din Russelsheim ofera prima sansa de a observa modelul nou, Antara isi va face prima aparitie publica mondiala la Mondial de l Automobile in Paris (30 septembrie pana pe 15 octombrie 2006).
Caracterul special al design-ului Antara este evidentiat de contraste indraznete. Sectiunea inferioara are un aspect robust, iar caroseria prezinta linii indraznete si suprafete intinse care combinate confera un aspect sportiv puternic, elegant. Proiectantii au conceput un autovehicul versatil, dinamic dar si confortabil la drum lung. Detalii realizate cu minutiozitate, cum ar fi pliul de pe capota si grila radiatorului accentuata de bara lata de crom cu logo-ul Opel subliniaza cu incredere calitatea inalta a autovehiculului si identitatea marcii.
Garda la sol inalta, roti mari si elemente de protectie robuste reprezinta caracteristicile definitorii ale noului Antara, ca si dimensiunile sale compacte (lungime x latime x inaltime: 4,57 x 1,85 x 1,70 metri). Nu ocupa mai mult spatiu decat o automobil de marime medie, dar ofera un spatiu interior amplu. Interiorul aminteste de stilul si eleganta unei berline de inalta clasa, cu scaune cu contururi sportive care scot in evidenta caracterul dinamic de SUV. In stilul caracteristic Opel, toate instrumentele si butoanele de comanda sunt plasate si aranjate ergonomic. Instrumentele mari, strategic proiectate si consola centrala cu afisajul central de informatii confera cabinei o amplasare orientata spre sofer. La bord se regasesc sisteme infotainment inovative, binecunoscute de la alte modele Opel, incluzand navigare DVD si functionalitate Bluetooth.
Pentru inceput, sunt disponibile trei motoare montate transversal pentru Antara, toate avand patru supape pe cilindru. Unitatea de ultima generatie este inrudita cu motoarele cu sase cilindri ale modelelor Vectra si Signum. Motorul pe benzina V6 al modelului Antara are o capacitate cilindrica de 3,2 litri, o putere de 165kW/224cp, însotita de o transmisie automata cu functie ActiveSelect. Opel se asteapta ca motorul common-rail turbo-diesel de 2,0 litri si 110 kW/150 cp sa fie cel mai bine vandut. Este disponibil cu o cutie de viteze manuala cu cinci viteze sau cu aceeasi transmisie automata ca si motorul V6. Motorul de baza are o capacitate de 2,4 litri, 104 kW/ 141 cp, o unitate de patru cilindri pe benzina cu doua axe cu came si un arbore de echilibru.
Sistemul inteligent de tractiune integrala activa al modelului Antara imbina beneficiile unei tractiuni integrale cum ar fi stabilitatea tractiunii la accelerare si o conducere deosebit de dinamica cu cele ale unei tractiuni integrale permanente. Acesta este dotat cu un diferential electrohidraulic actionat electronic care asigura o distributie optima a cuplului intre puntea fata si cea spate, in toate situatiile. Transmisia este integrata complet in sistemele ABS si ESP, imbunatatind controlul autovehiculului si siguranta activa.
Alte dotari standard cuprind asistare hidraulica la franare (HBA - Hydraulic Brake Assist), sistem electronic de prevenire activa a rasturnarii (ARP - Active Rollover Protection), si (in mod neobisnuit pentru segmentul Antara) asistare la coborarea pantelor (DCS - Descent Control System). Sistemul DCS permite conducerea in siguranta a modelului Antara pe pante abrupte cu o viteza constanta, care a fost selectata in prealabil de pozitia pedalei de acceleratie. Sistemul de asistenta la stabilizarea remorcii (TSA - Trailer Stabilization Assist) este disponibil drept dotare optionala. Suspensiile frontale McPherson si suspensia spate cu patru brate ofera un sasiu de inalta calitate, similar cu cel disponibil la modelele Opel Vectra si Signum. Sistemul de franare cuprinde discuri de frana ventilate de dimensiuni mari pentru toate rotile.
Opel are in vedere pozitia de lider in randul producatorilor de volum de pe piata crossover de dimensiune medie, piata care a fost dominata pana in prezent in special de marci non-europene. Datorita efectelor sinergetice ale capacitatii de dezvoltare ale grupului General Motors in intreaga lume, a fost creat un autovehicul cu o identitate de marca distincta, cu un aspect sportiv, un interior de inalta calitate si setari dinamice ale sasiului.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook