EQS este prima limuzină luxury complet electrică din portofoliul Mercedes-EQ și redefinește acest segment. De asemenea, EQS este primul model cu o arhitectură modulară pentru limuzine electrice.
Modelul îmbină tehnologia, design-ul, funcționalitatea și conectivitatea pentru a le oferi pasagerilor o experiență unică. Primele modele lansate vor fi EQS 450+ cu 245 kW (consum electric combinat conform WLTP: 20,4-15,7 kWh/100 km; emisii CO2: 0 g/km) și EQS 580 4MATIC cu 385 kW (consum electric combinat conform WLTP 21,8-17,4 kWh/100 km; emisii CO2:
0 g/km).
Experții în aerodinamică, în strânsă colaborare cu designerii EQS, au reușit, printr-un proces meticulos și atenție sporită la detalii, să obțină cel mai bun coeficient de rezistență, de 0,20 .
Astfel, EQS devine cel mai aerodinamic autoturism din lume. Implicit, acest aspect influențează și autonomia în mod pozitiv. De asemenea, EQS se numără printre cele mai silențioase autoturisme.
Cu o autonomie de până la 770km (WLTP) și o putere de aproximativ 385kW, sistemul de propulsie EQS respectă toate cerințele unei limuzine progresiste din segmentul S-Class. De asemenea, este plănuită și o variantă de performanță, cu până la 560 kW. Toate modelele EQS au un sistem de propulsie electric amplasat pe puntea spate, iar variantele 4MATIC au unul și pe puntea față.
EQS poate fi încărcat cu până la 200kW la stațiile de încărcare rapide, cu curent continuu. În doar 15 minute, autonomia urcă până la 300 de km (WLTP). La stațiile domestice, sau la cele publice, EQS poate fi încărcat cu până la 22kW cu curent alternativ, folosind încărcătorul din dotare.
Deși EQS este strâns legat de noua Clasa S, este construit folosind o arhitectură complet electrică, fiind ușor recognoscibil printre autoturismele cu sistem de propulsie convențională. Filosofia de design, Sensual Purity, combinată cu Progressive Luxury se reflectă în suprafețele ample, în îmbinările discrete și în tranzițiile armonizate (design armonios).
Partea frontală este integrată într-o unitate Black Panel. Farurile inovatoare sunt conectate printr-o bandă luminoasă, iar grila radiatorului de un negru închis conturează aspectul frontal distinctiv.
EQS este primul model Mercedes care oferă opțiunea activării de noi funcții prin actualizări OTA, over-the air. După configurarea inițială, anumite funcții ale EQS pot fi adaptate în funcție de propriile preferințe, precum deblocarea direcției axei spate pentru a obține un unghi de bracare de 10 grade.
Tehnologia revoluționară a farurilor, DIGITAL LIGHT, permite proiectarea avertismentelor sau a indicațiilor direct pe carosabil. De asemenea, noul EQS dispune de două noi funcții de asistență care afișează un semnal dacă Lane Keeping Assist sau Blind Spot Assist depistează un posibil pericol.
DIGITAL LIGHT are un modul luminos cu trei LED-uri extrem de puternice, pentru fiecare far, lumina acestora fiind refractată și direcționată de 1,3 milioane de micro-oglinzi. Rezoluția este așadar de peste 2,6 milioane de pixeli per autovehicul.
MBUX Hyperscreen este elementul cheie din interiorul EQS. Unitatea de dimensiuni mari, cu display curbat, se întinde de la stâlpul A din stânga, la cel din dreapta. Trei ecrane se îmbină perfect în spatele unei suprafețe de sticlă. Afișajul OLED de 12,3 inch pentru pasagerul din față îi conferă acestuia propriul ecran și zonă de operare.
Funcțiile de entertainment sunt disponibile în timpul călătoriei respectând reglementările legislative specifice fiecărei țări. Mercedes-EQ se bazează pe un concept inteligent de blocare a conținutului, facilitat de o cameră – dacă este detectată privirea șoferului către ecranul pasagerului, acesta devine întunecat în mod automat.
Cu un software adaptiv, MBUX poate fi adaptat la utilizator și poate sugera funcții de infotainment și confort. Iar cu zero layer, cele mai importante aplicații sunt afișate în partea de sus a ecranului, în câmpul de vizibilitate, în funcție de situație și context.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook