Românii care au plătit o taxă de înmatriculare mai mare decât nivelul acesteia calculat după noua formulă îşi vor putea primi banii înapoi începând din noiembrie, de la Trezorerie. Finanţele propun ca respectivele cereri de restituire a banilor să fie rezolvate în trei luni de la data depunerii.
Persoanele care au plătit o taxă de înmatriculare mai mare decât nivelul acesteia calculat după noua formulă îşi vor putea primi banii înapoi în termen de 90 de zile de la depunerea cererii, se arată într-o propunere făcută de Mihai Hură, director în Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Astfel, cei care şi-au înmatriculat autoturismele sau o vor face în perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008 contra unor sume ce depăşesc noua taxă pot cere restituirea banilor achitaţi în plus. Pentru a primi diferenţa, cetăţenii vor trebui să depună la Trezorerie, după 1 iulie, data intrării în vigoare a noii formule de calcul al taxei, o cerere în care să solicite acest lucru, copia documentului care atestă plata taxei şi un act care indică noul cuantum al taxei, calculat de Trezorerie.
Potrivit propunerii, banii ar urma să fie returnaţi într-un cont bancar sau la ghişeele Trezoreriei. Persoanele care au scos din buzunar pentru taxa auto o sumă mai mică decât nivelul taxei calculate după noua formulă nu vor plăti niciun leu în plus.
Taxa auto, deschisă la schimbări
După ce a fost discutat în şedinţă de guvern, proiectul de ordonanţă de urgenţă care reglementează noua taxă pentru autoturisme a fost postat pe site-ul Ministerului Finanţelor pentru ca toţi cei interesaţi să-şi exprime opinia. Săptămâna trecută a avut loc o audiere publică pentru discutarea proiectului de act normativ.
Participanţii la discuţie au propus, printre altele, înlocuirea taxei auto cu o taxă de mediu, plătită anual, sau achitarea unei taxe de poluare la fiecare revizie tehnică a maşinii. În noua sa variantă, taxa pentru autoturisme se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe şi în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte. Conform noii grile de calcul, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, la fel ca şi pentru autoturismele vechi aduse din import.
În schimb, cumpărătorii de automobile Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până la 2.000 de centimetri cubi vor plăti o taxă de două ori mai mică decât prevede actuala formulă de calcul. Producătorii şi importatorii de ma- şini susţin noua formă a taxei auto, însă consideră că anumite detalii mai trebuie schimbate. Potrivit lui Constantin Stroe, vicepreş edinte la Dacia, valoarea coeficientului taxei care corespunde capacităţii cilindrice a maşinii trebuie modificată.
Cum vor fi folosiţi banii?
Sumele care vor fi colectate din taxa de înmatriculare a autoturismelor vor fi folosite pentru diferite programe şi proiecte pentru protecţia mediului, se arată în proiectul de ordonanţă de urgenţă. Astfel, aceşti bani vor susţine stimularea înnoirii parcului auto naţional, plantarea de copaci în localităţi, precum şi înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care funcţionează cu energie solară, geotermală şi eoliană. În plus, proiectul prevede producerea energiei din surse regenerabile, împădurirea terenurilor degradate sau defrişate şi crearea pistelor pentru biciclişti.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook