Ridicarea de noi pasaje si modificarea celor deja existente reprezinta singura sansa pentru fluidizarea traficului din Capitala. In acest sens, administratia locala intentioneaza sa construiasca un pasaj suprateran la intersectia de la Doamna Ghica si unul subteran in zona Piata Sudului. Totodata, pasajele Obor si Muncii vor fi reconfigurate.
Investitie de 15 milioane de euro
Pasajul de la Doamna Ghica va supratraversa intersectia, in asa fel incat sa nu se mai creeze cozile kilometrice de pe Petricani, strada Doamna Ghica si Colentina. Reprezentantii municipalitatii sustin ca este vorba de o investitie de 15 milioane de euro, realizabila in opt luni. Daca proiectul va fi votat anul acesta de consilierii generali, pasajul va fi inaugurat in toamna anului 2008. "Acest lucru nu ne va impiedica sa nu deschidem Colentina conform graficului", a spus Gheorghe Udriste, directorul Directiei Generale Infrastructura si Servicii Publice din Primaria Capitalei. Acesta a sustinut ca, initial, un studiu a fost preluat de la Primaria Sectorului 2, dar a fost abandonat dupa realizarea unor studii de trafic mai ample. "Am regandit un pasaj de-a lungul Soselei Colentina, pentru traficul general, care va avea 200 de metri lungime. Mijloacele de transport public, la fel ca si circulatia pietonala, vor ramane la sol", a explicat Udriste. El a adaugat ca lucrarile la bulevard sunt in grafic, in unele zone fiind chiar devansate. "Nu avem de ce sa ne plangem. Trebuia facuta si aceasta modernizare", a incheiat Udriste.
Se modifica pasajele Obor si Muncii
Un plan de urbanism zonal in zona Piata Sudului vizeaza realizarea unui pasaj subteran. Acesta urmeaza sa lege Calea Vacaresti de Soseaua Oltenitei in directia Constantin Brancoveanu, pentru a se evita aglomeratiile in orele de varf. In ceea ce priveste pasajele existente, cel din Piata Obor va suferi o modificare, la fel ca si cel din Piata Muncii. Gheorghe Udriste a explicat ca, daca in cazul celui din urma se are in vedere coborarea liniei de tramvai in subteran, in Obor aceasta va fi mutata pe mijloc. "Sistemul pe bretele care functioneaza in acest moment pentru tramvai este o solutie provizorie care a functionat din '89, cand a fost inaugurat pasajul. Noi o sa urcam tramvaiul pe mijloc, deasupra, si vom elibera traficul, care va deveni mai sigur si mai confortabil", a spus Udriste, care a mai adaugat ca pentru Piata Muncii comisia de urbanism urmeaza sa analizeze situatia. Soferii bucuresteni nu trebuie sa rasufle usurati insa. Cel putin 30 de artere principale sunt programate pentru modernizari anul viitor. In ceea ce priveste santierele existente, Udriste a asigurat ca lucrarile vor fi finalizate la timp: Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara si Oltenitei - sfarsitul lunii noiembrie 2007, iar Colentina - in martie 2008.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook