Scolile de soferi si-au dublat tarifele de la 1 februarie, profitand de cresterea preturilor la combustibili si de aprecierea monedei euro. Daca pana la sfårsitul lunii ianuarie tariful unei scoli de soferi categoria B era intre 400-450 de lei, de la 1 februarie, majoritatea scolilor de soferi din Capitala si din tara au crescut tariful la circa 800-880 de lei.
Majoritatea patronilor de scoli de soferi au majorat tarifele cu 20%, cu 50% sau chiar cu 100% la unele categorii de autoturisme si camioane.
"Scumpirea cursurilor se datoreaza pretului combustibilului care a crescut in ultimul an cu peste 10%, evolutiei monedei euro, dar si a noilor reglementari venite de la Autoritatea Rutiera Romana si Registrului Auto Roman. Eu am asteptat sa scumpeasca altii si apoi am crescut tarifele. Scoala pe o Dacie veche, care costa luna trecuta circa 450 de lei, acum a ajuns undeva la 800 de lei. Pentru cursuri pe o masina mai buna, Dacia Logan, se va percepe un tarif de 880 de lei", a declarat patronul unei scoli de soferi din Capitala. Chiar daca si-au dublat tarifele, scolile de soferi nu duc lipsa de clienti.
"Am investit peste 200.000 de euro pentru dotarea autoturismelor si camioanelor la standardele UE. Chiar daca am dublat tarifele, nu ducem lipsa de clienti. Pentru categoriile C si CE (camioane si camioane cu remorca, n.n.)am majorat tarifele de la 1.200 de lei la 1.500 de lei", a declarat un alt patron de scoala de conducatori auto.
Cursurile de soferie costa mai putin in Anglia
Scolile de soferi nu mai pot functiona in apartamente si trebuie sa fie dotate cu sali de curs, parcari proprii si simulatoare auto, ne-a declarat Lazlo Sajtos, director in cadrul Autoritatii Rutiere Romane (ARR). "Scolile de soferi nu cresc tarifele din cauza reglementarilor ARR si Registrului Auto Roman (RAR). Reglementarile privind functionarea scolilor de soferi sunt valabile din octombrie 2006. Am constatat ca majoritatea scolilor nu respecta reglementarile ARR si RAR", a spus reprezentantul ARR.
El a precizat ca instructorii auto lucreaza 14-15 ore pe zi. "In 24 de ore, un instructor trebuie sa lucreze maximum opt ore. In Anglia, un instructor lucreaza sapte ore pe zi. Scoala de soferi in Anglia costa numai 150 de lire", a mai declarat Lazlo Sajtos.
Una dintre cele mai importante dispozitii ale Ordinului 1856/ 2006 se refera la sediul unde isi desfasoara activitatea scolile de soferi. Astfel, scolile de conducatori auto nu mai pot functiona in spatiile situate in blocuri cu mai multe etaje destinate prin constructie locuirii.
"Este obligatoriu ca scoala sa dispuna de sala de curs, spatiu pentru rezolvarea problemelor administrative, precum si spatiu pentru parcarea vehiculelor apartinand scolii de soferi", ne-a mai spus directorul din cadrul ARR. Ordinul prevede conditii minime pentru spatiile folosite in procesul de invatamant. O conditie obligatorie este aceea ca sala de clasa trebuie sa asigure un spatiu de cinci metri cubi pentru fiecare cursant.
Sufrageria si dormitorul, sali de curs
Lazlo Sajtos ne-a precizat ca, in Romania, in prezent sunt aproximativ 1.400 de scoli de soferi autorizate. "Anul trecut am descoperit peste 30 de scoli de soferi care aveau sediu in apartamente de doua camere. In sufragerie era sala de mecanica, iar in dormitor, sala de teorie. Am retras autorizatiile pentru lipsa spatiului si a conditiilor. Numai scolile de soferi care isi desfasoara activitatea in fostele magazine alimentare de la parterul blocurilor mai pot functiona", a mai spus Lazlo Sajtos. In opinia sa, scolile de conducatori auto ar fi trebuit sa reduca tarifele. "Majoritatea instructorilor sustin ca sunt foarte multe solicitari in piata si nu mai fac fata. Din moment ce nu exista alte modificari din 2006, de ce se scumpeste scoala de soferi?", a spus directorul din cadrul ARR. Daca pentru scoala pe autoturismele obisnuite RAR si ARR nu au impus nici un fel de modificari, camioanele si autobuzele trebuie sa fie dotate cu ABS si sa aiba un dispozitiv de inregistrare a vitezei. "De asemenea, pentru categoria C, cutia de viteze trebuie sa aiba opt trepte, iar camioanele trebuie sa aiba platforma din spate acoperita pentru a obliga elevul sa foloseasca oglinzile retrovizoare", a explicat Cristian Bucur, director in cadrul RAR.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook