Primăria Capitalei şi-a anunţat intenţia de a concesiona prin licitaţie publică lucrările de construcţie la opt parcări subterane. Parcările urmează să fie construite în parteneriat public privat, municipalitatea punând la dispoziţia investitorilor terenurile, iar aceştia urmând să vină cu banii - 420 de milioane de euro.
Tot investitorii vor fi şi cei care vor exploata parcările timp de 49 de ani, municipalitatea urmând să primească un procent din încasări.
Locaţiile puse la dispoziţie de Primăria Capitalei sunt în
Piaţa Revoluţiei, Piaţa Universităţii, Piaţa Charles de Gaulle, esplanade din faţa gării Băneasa, Piaţa Presei, Piaţa Dorobanţi, Piaţa Walter Mărăcineanu şi Strada Edgar Quinet.
Parcările din Piaţa Alba Iulia, Piaţa Presei şi Piaţa Revoluţiei vor fi construite pe trei niveluri şi vor avea împreună 5.460 de locuri de parcare. În total cele opt parcări subterane vor asigura bucureştenilor peste şapte mii de locuri de parcare. Cea mai mare parcare va fi cea din Piaţa Alba Iulia (2.190 de locuri).
Lucrările de construcţie sunt preconizate a începe cel mai devreme peste trei luni şi vor dura doi ani. Asta în cazul cel mai fericit, în care licitaţiile merg şnur şi nu există contestaţii.
Parcările vor da peste cap circulaţia
Dacă la Universitate, în Piaţa Alba Iulia sau în Piaţa Walter Mărăcineanu lucrările de construcţie nu-i vor incomoda prea mult pe şoferi, nu acelaşi lucru se poate spune despre celelalte locaţii.
Când escavatoarele şi picamerele vor începea să scobească pământul pentru a construi parcările din Piaţa Dorobanţi, Piaţa Charles de Gaulle sau pe cea din faţa gării Băneasa, timp de doi ani circulaţia va fi un coşmar atât pentru şoferi cât şi pentru bucureştenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun.
Potrivit specialiştilor din Primăria Capitalei lucrările nu vor începe simultan la toate parcările subterane, iar traseul Gara Băneasa, Piaţa Presei, Piaţa Charles de Gaulle, Piaţa Dorobanţi, care acum este supraaglomerat, va deveni practic de necirculat. Numai pentru aceste patru locaţii Primăria Capitalei a cheltuit pe studiile de fezabilitate peste 5,6 miliarde de lei vechi.
69 de locaţii, în Strategia parcărilor
Specialiştii municipalităţii susţin că locaţiile au fost alese în urma unui studiu făcut de experţi. 'Strategia de parcare pe teritoriul municipiului Bucureşti' a fost făcută de Primăria Capitalei în parteneriat cu firma de consultanţă spaniolă INOCSA şi cu o firmă de avocatură. În 2007, firma spaniolă a realizat un sondaj printre şoferii bucureşteni pentru a afla dacă oraşul are nevoie de locurui de parcare, cercetare ce a fost necesară pentru elaborarea altei strategii 'pentru dezvoltarea parcărilor în parteneriat public privat' document care a costat 600.000 de euro.
Proiectul a vizat identificarea necesarului de locuri de parcare în Bucureşti. Spaniolii au împărţit centrul Bucureştiului în 25 de subzone pentru a stabili un necesar de locuri de parcare, dar şi posibilităţi de construire a acestora. În cadrul studiului au fost identificate 69 de locuri unde vor fi construite viitoarele parcări subterane şi supraterane.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook