Primăria Capitalei a decis să introducă în Bucureşti, din acest an, piste speciale pentru biciclişti şi roleri.
Municipalitatea a stabilit deja un traseu de aproape 40 km, care include şi punctele de interes turistic ale oraşului, şi a predat proiectul Administraţiei Străzilor, pentru licitaţii. Trei firme, Marcatin SA, Marcaplast SA şi Vesta Investment SRL, au câştigat licitaţiile pentru primul pachet, urmând să vopsească, să semnalizeze pistele şi să monteze stâlpişori pentru suma totală de 4,09 milioane lei (1,250 milioane euro).
Traseul trece prin 21 de puncte de interes, pistele formând un circuit care va uni sudul cu centrul şi nordul oraşului, trecând pe artere importante: Piaţa Operei, Bd. M. Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Şoseaua Iancului, Bd. Ferdinand, Bd. Carol I, Bd. Mărăşeşti, Axa sud-nord, până la Aeroportul Băneasa, Calea Dorobanţilor, Bd. Dacia, Şos. Kiseleff, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, Splaiul Independenţei şi Splaiul Unirii, de la Piaţa Naţiunile Unite până la Podul Mărăşeşti, Bd. Unirii, Bd. Decebal, Bd. Libertăţii, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu şi Piaţa Unirii.
Pistele pentru biciclişti, prevăzute de codul rutier, sunt culoare speciale, create pe trotuare sau chiar pe carosabil, destinate circulaţiei cu prioritate a bicicliştilor şi rolerilor. Aceştia au prioritate atunci când folosesc pistele marcate special. Dar, dincolo de faptul că nici pietonii şi nici şoferii români nu prea sunt obişnuiţi cu prioritatea acordată bicicliştilor, noile piste nu respectă nici reglementările privind lăţimea de 1,5 metri, aşa cum există în capitalele civilizate, şi nici razele de curbură impuse de viteză. Ba, ele chiar ajung să formeze unghiuri drepte în unele zone, cum ar fi cele nou marcate pe Splaiul Independenţei, la intersecţiile cu podurile care traversează râul Dâmboviţa.
Va mai dura şi până când şoferii se vor obişnui cu semafoare şi semnale aşezate la nivelul privirii şoferilor de autoturisme, atunci când şoseaua este traversată de o pistă, pe care bicicliştii au prioritate, conform noului cod rutier. În prezent, din lipsă de parcaje, şoferii sunt nevoiţi să-şi lase maşinile pe trotuare, pe pistele de biciclişti. Ba, în faţa unor centre comerciale, peste piste au apărut jardiniere cu flori sau mese şi scaune provenind de la extinderea ilegală a teraselor. În plus, crengile unor copaci crescuţi lângă piste pot lua oricând gâtul unor biciclişti lansaţi în viteză. Dar, în afară de piste, primarul Videanu vrea să facă şi parcuri de închiriat biciclete.
'În urma vizitei la Paris am preluat o idee şi încercăm să amplasăm parcuri de biciclete în oraş. Parisul, în mobilierul urban, are acele parcuri de biciclete pe care le închiriază celor care doresc să utilizeze această variantă de transport. Eu cred că centrele universitare din Bucureşti ar putea să creeze premisa utilizării acestor biciclete', declara Videanu după plimbările sale prin Europa. Primul traseu cu piste pentru biciclişti a fost introdus de Primăria Capitalei în anul 2002 şi făcea legătura dintre Complexul studenţesc Regie-Grozăveşti şi Universitate, dar acesta n-a funcţionat niciodată.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook