Podul de la kilometrul 36 al autostrazii Bucuresti-Pitesti, de peste raul Arges, este pe punctul de a se prabusi, din cauza unei balastiere, aflata la 100 metri in aval, care ii afecteaza structura de rezistenta. Reprezentantii Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale afirma ca balastiera functioneaza ilegal, intrucat, conform legii, distanta minima admisa pentru o balastiera fata de un pod este de 2.000 metri in aval si 1.000 metri in amonte. Desi au fost notificati cu privire la pericolul major pe care-l reprezinta aceasta exploatare pentru structura podului, reprezentantii Administratiei Nationale Apele Romane au anuntat ca balastiera va fi inchisa abia in 2010.
Podul, declarat obiectiv calamitat in 2005, se va afla in reparatii pana la sfarsitul acestui an, circulatia desfasurandu-se pe o singura banda, pe fiecare sens.
Podul de la kilometrul 36 al autostrazii Bucuresti-Pitesti este pe punctul de a se prabusi. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) a anuntat Administratia Nationala Apele Române ca in apropiere de podul de pe autostrada, la care se efectueaza lucrari de reparatii, se afla o balastiera care pune in pericol siguranta acestui obiectiv. Reprezentantii CNADNR ne-au declarat ca in cazul in care balastiera nu va fi inchisa, „exista un pericol major asupra stabilitatii podului“.
Podul de la kilometrul 36 al autostrazii Bucuresti-Pitesti, ce traverseaza raul Arges, este supus unui proces de consolidare si reparatii. Lucrarile sunt periclitate, insa de activitatea unei balastiere din apropiere, care a devenit „inamicul nr. 1“ al podului. Directorul adjunct al Directiei de Intretinere din cadrul CNADNR, Marin Ionescu, ne-a declarat ca balastiera de pe raul Arges functioneaza in ilegalitate. „In aval, la circa 100 de metri de pod, exista o balastiera in exploatare, in albia minora a raului Arges. Conform legii, distanta minima admisa pentru o balastiera fata de un pod este de 2.000 de metri in aval si 1.000 de metri in amonte. Balastiera nu are autorizatie de la Compania Nationala de Autostrazi“, ne-a declarat reprezentantul CNADNR.
Marin Ionescu sustine in Romania exista 3.374 de poduri si pasaje, din care 3.000 sunt peste ape. „Exista foarte multe poduri afectate din cauza balastierelor. Am transmis o nota Administratiei Nationale Apele Romane (ANAR) pentru promovarea in regim de urgenta a lucrarilor in albie. Proiectantii si constructorii sustin necesitatea lucrarilor de amenajare a albiei in aval-amonte si protectie pentru punerea in siguranta a podului. Datorita exploatarii de balast, necontrolata, s-au produs modificari in zona podului de pe raul Arges, ne-a mai declarat Marin Ionescu.
Apele Române: Balastiera va fi inchisa in 2010
Desi balastiera ilegala pune in pericol insasi siguranta circulatiei pe autostrada Bucuresti – Pitesti, reprezentantii ANAR sustin ca lucrarile in zona podului de la kilometrul 36 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, ce traverseaza raul Arges, vor fi finalizate abia in 2010. „Lucrarile de la Ogrezeni, judetul Giurgiu, se preconizeaza sa fie finalizate in noiembrie 2010“, au afirmat reprezentantii ANAR.
Podul, declarat obiectiv calamitat, inchis partial
La doar un an dupa ce tronsonul de autostrada pe calea 2 a autostrazii Pitesti – Bucuresti, intre kilometrii 37 si 43, a fost in reparatii timp de trei luni, CNADNR a inchis, pe un sens, podul ce traverseaza raul Arges pentru reparatii. Pe o distanta de cateva sute de metri, in zona kilometrului 36 al autostrazii, circulatia se desfasoara pe doar doua benzi, timpul de asteptare, in special in zilele de week-end, depasind o jumatate de ora. Oficialii CNADNR sustin ca podul trebuia consolidat din 2005. „Lucrarea de reparatii a podului de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, la kilometrul 36+266 peste raul Arges, este cuprinsa in lista de obiective calamitate in anul 2005. Aceasta pozitie, respectiv kilometrul 35+266, nu a fost prinsa in reabilitarea executata anul trecut, deoarece fondurile pentru consolidarea podului provin de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare“, a mai spus Marin Ionescu. Consolidarea podului costa aproximativ 1,2 milioane de euro. „Contractul a fost semnat in 22 decembrie 2006. Ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in 8 iunie a.c.. Lucrarile pe calea 2 vor dura pana la 8 septembrie, iar pe calea 1, pana in 8 decembrie“, a precizat Marin Ionescu.
Sursa: InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook