Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Poliţa CASCO, mai scumpă cu până la 50% pentru maşinile avariate


Scris de green pe 19-09-2007

bufcumasinaFirmele de asigurare spun că sancţiunile pot ajunge până la refuzul de a mai încheia asigurarea, dacă un şofer face accident după accident

Numărul de accidente dintr-un an sau de amenzi de circulaţie, vârsta, marca maşinii, dar şi gradul de uzură sunt o parte dintre aspectele luate în calcul de companiile de asigurări atunci când stabilesc poliţa de asigurare facultativă CASCO.

Nivelul acestei poliţe a stârnit în ultima vreme numeroase controverse, cei mai mulţi dintre asiguratori considerând că acesta este mult prea mic comparativ cu valoarea despăgubirilor acordate ca urmare a creşterii numărului de accidente.

Mai mult, companiile de asigurări au încercat să creeze o bază de date comună în care să fie trecuţi toţi şoferii cu accidente la activ. Pentru că totul a rămas la stadiul de intenţie, singura modalitate de a-i pedepsi pe şoferii care-şi lovesc maşina este creşterea poliţei de asigurare.

Momentan, nici această pedeapsă nu poate fi foarte drastică, deoarece concurenţa de pe piaţa de profil determină firmele să fie ceva mai indulgente. Există însă intenţia ca, în cel mai scurt timp, să fie aplicată politica europeană în acest sector, care înseamnă creşterea poliţei de asigurare până la un maxim de 400%, spun reprezentanţii firmelor de asigurări, nivelul mediu agreat fiind de 50%.

În ceea ce priveşte politica actuală, orice incident care necesită reparaţii plătite de asigurator este contabilizat, ducând la creşterea poliţei în anul următor. Astfel, în timp ce un şofer 'exemplar' poate primi reduceri de până la 45%, un altul cu multe accidente la activ va plăti o poliţă aproape dublă. În general, asiguratorii cresc poliţa cu 10%, fie că este vorba despre unul sau mai multe accidente.

Nivelul poliţei de asigurare, dar şi elementele care sunt luate în calcul la stabilirea acesteia diferă însă de la o societate la alta. Spre exemplu, la Asirom penalizările (malusurile) pentru accidente sunt de 10 % adăugate la prima iniţială, fără să se ţină cont de numărul şi gravitatea accidentelor petrecute într-un an. 'Există o bază cu câte maşini sunt asigurate, dar nu şi în câte accidente au fost implicate acestea. Din acest motiv, nu putem ridica rata malusului pentru a nu ne pierde clientul.

În Germania, unde există o bază comună, malusurile ajung şi până la 400%. Tot ceea ce putem face noi, dacă şoferul respectiv perseverează în accidente, este să nu-i mai încheiem asigurarea', a spus Cătălin Stroe, directorul de vânzări al Asirom.

Cu toate că se vorbeşte despre sancţiuni destul de blânde, primele de asigurare nu sunt deloc de neglijat. Astfel, prima pentru un Logan de 10.000 euro, care în mod obişnuit costă 300 de euro pe an, poate ajunge la aproape 400 euro, în situaţia în care maşina a fost avariată. Pentru un Audi A4 care valorează 30.000 de euro, asigurarea ajunge şi la 2.500 euro/an, dacă şoferul o repară pe banii asiguratorului în cursul anului.

Tinerii plătesc asigurări mai mari

Există însă şi condiţii mult mai drastice pentru încheierea unei asigurări. Spre exemplu, reprezentanţii Allianz Ţiriac ţin cont de vârsta, experienţa şoferului şi multe alte detalii printre care şi numărul de amenzi primite într-un an.

Toate aceste declaraţii se obţin prin 'bunăvoinţa' asiguratului, deoarece nu există o bază de date în acest sens. 'Noi am făcut anumite studii la nivel european din care rezultă că tinerii sub 30 de ani sunt mult mai neatenţi în trafic, de aceea aceştia au rata daunei cea mai mare', ne-a declarat Sorin Zaharescu, director Allianz Ţiriac, filiala Bucureşti.

Această companie are primele de asigurare Casco ceva mai scumpe, asta şi datorită mai multor aspecte care sunt luate în considerare. Penalizarea, în caz de accidente, poate ajunge la un plus de 10%. În ceea ce priveşte bonusurile, nici una din firmele de asigurări din România nu depăşeşte pragul de 45% din valoarea primei de asigurare.

La cele mai multe dintre firmele de asigurări, prima scade după un an cu 15%, în cazul în care respectivul şofer nu a avut nici un accident, cu 25% în cel de-al doilea an, cu 35% după trei ani şi ajunge la 45% după patru ani.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum