Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor a elaborat primul document destinat sa creeze un viitor constructiv sporturilor auto, in care se investesc anual aproximativ doua miliarde de dolari fara a se recupera nimic.
Obiectivele acestui document sunt: sa transforme sporturile auto intr-o platforma de dezvoltare a noilor tehnologii pentru masinile de serie, sa reduca costurile de productie si de vanzare si sa contribuie la protejarea mediului.
O prima prevedere vizeaza motoarele din F1, care vor avea doar 4 cilindri si o cilindree intre 1.3 si 1.5 litri, fata de 8 cilindri si 2.4 litri, cat au in prezent. S-a pus si problema reintoarcerii la versiunile cu turbine. Motoarele vor avea 400 CP si turatii nelimitate. Se va limita si cantitatea totala de combustibil consumata pe durata unui weekend de curse si se vor reduce emisiile de CO2 prin alimentarea cu biocombustibili. Managerul acestui proiect si fostul director al echipei Jaguar, Tony Purnell, a declarat ca "motoarele din 2011 vor avea drept obiectiv randamentul eficace si vor include dispozitive de asistenta electronica".
O alta masura este introducerea unui sistem de reutilizare a energiei din perioadele de franare pentru perioadele de accelerare, in scopul favorizarii depasirilor. Pe langa cei 400 CP ai motoarelor, in momentele de depasire, limitate, se vor adauga pana la 250 CP.
O alta schimbare va fi posibilitatea de ajustare a eleroanelor in timpul cursei, pentru un plus de aerodinamica. Aceasta manevra va reduce rezistenta la inaintare pe liniile drepte si va economisi energie, favorizand in acelasi timp depasirile. Vor disparea elementele aerodinamice (flapsuri, deflectoare etc.) pentru a reduce masa automobilelor si nivelul de apasare.
Aceste prevederi vor face obiectul deliberarilor dintre FIA, echipe si constructori, pana in septembrie, cand regulamentul final va fi validat de forul mondial. Cel mai probabil acest regulament va intra in vigoare in anul 2011.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook