Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Raliul Dakar 2007 la final


Scris de green pe 22-01-2007

dakar gataÎn ediţia 2007 a Raliului Dakar, Volkswagen a obţinut zece victorii dintr-un maxim posibil de 14 etape şi a fost lider timp de opt zile, astfel că a fost echipa dominantă a competiţiei, dar gruparea condusă de directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen, nu şi-a văzut performanţele recompensate în clasamentul general. După 8.000 kilometri, echipajul format din americanul Mark Miller şi sud-africanul Ralph Pitchford a încheiat pe locul al patrulea, cel mai bine clasat echipaj aflat la comenzile unui prototip Race Touareg 2. Anterior, o defecţiune a colbutorului din sistemul de distribuţie a motorului diesel, care nu a apărut niciodată în miile de kilometri parcurşi în teste sau în competiţii, a răpit orice şansă a constructorului german, lider de necontestat al clasamentului general, să-şi încununeze evoluţia cu o victorie finală.

În toate etapele şi pe un teren extrem de variat, prototipul Race Touareg propulsat de motorul turbodiesel, având capacitatea de 2,5 litri şi dezvoltând 285 cai-putere, şi-a dovedit calităţile: din prima şi până în a opta etapă, echipajele Volkswagen s-au aflat la conducerea celei de-a 29-a ediţii a maratonului deşertului. La o analiză finală, aceasta dovedeşte o îmbunătăţire semnificativă faţă de anul trecut când echip a încheiat raliul cu cinci zile ca lider şi cinci etape câştigate. În cea de-a noua etapă, cel mai bine clasate prototipuri Race Touareg au fost stopate de acelaşi defect al motorului, ceea ce le-a cauzat o întârziere considerabilă: Giniel de Villiers (Africa de Sud) - locul al doilea în ediţia 2006 - şi navigatorul Dirk von Zitzewitz (Germania), care se aflau pe locul întâi cu un avans de o jumătate de oră, dar şi perechea Carlos Sainz (Spania) - Michel Périn (Franţa), aflată pe locul secund până în ziua a opta.

În dorinţa de a reface terenul pierdut, echipa oficială şi echipajele au dat dovadă de acelaşi spirit sportiv deosebit: într-o demonstraţie de virtuozitate, Carlos Sainz - la a doua apariţie a sa în Raliul Dakar, lider al întrecerii de la etapa a treia până la a şasea şi dublu învingător de etapă până la acel moment - a reuşit o serie de alte trei succese zilnice, începând cu etapa a 12-a. În final, spaniolul a încheiat pe poziţia a noua la general.
Giniel de Villiers, care a obţinut patru victorii de etapă - inclusiv două în cele trei zile dificile din Mauritania - şi a fost lider la finalul etapelor a şaptea şi a opta, şi-a îmbunătăţit clasarea în final şi a terminat pe locul al 11-lea.
Portughezul Carlos Sousa şi navigatorul german Andreas Schulz au demonstrat calităţile deosebite ale prototipului Race Touareg 2 chiar şi când maşina este înscrisă de o echipă privată. Perechea de la Team Lagos, pentru a cărei înscriere a fost responsabilă gruparea germană Phoenix Sport condusă de Ernst Moser, a câştigat prima etapă, a deţinut şefia în primele două zile şi şi-a păstrat locul al treilea până în ziua a şasea. În etapa a şaptea, cei doi au fost blocaţi în dune, dar s-au eliberat singuri. Într-o puternică furtună de nisip, cei doi s-au pierdut unul de altul şi au pierdut mult timp ca urmare a acestui incident. Sousa/ Schulz a încheiat raliul pe locul al şaptelea, poziţie consemnată la sosirea de pe malul Lacului Rose.

Cvadruplul câştigător Ari Vatanen (Finlanda), aflat la comenzile celui de-al patrulea Race Touareg, şi navigatorul italian Fabrizia Pons au retrogradat pe locul 113 în cursul etapei secunde, după o greşeală de pilotaj la trecerea printr-un vad. În cea de-a şaptea zi, incendierea prototipului a dus la retragerea celor doi din competiţie.

Clasament după etapa 15 (final), Dakar - Dakar (Senegal); PS 15 16 km/ total 93 km

1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 45h53m37s

2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +7m26s

3. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser-Buggy Ford +1h33m57s

4. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h10m16s

5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h44m31s

6. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +3h31m59s

7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +5h10m54s

8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +7h04m07s

9. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h25m45s

10. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +8h28m29s

11. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 +8h44m34s


Sursa: Porsche Romania


Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




1 comentarii. Posteaza un comentariu

Scris de Schumi pe 23-01-2007 03:17

Hmmm, un articol care mai repede trebuia sa se numeasca "Echipa VW a ajuns la sfarsitul Dakarului 2007". Reclama pura. Pentru o sursa ceva mai buna despre acest raliu, va recomand calduros www.dakar.com :)

Apoi, eu mai repede as remarca constanta celor de la Mitsubishi care au reusit sa ia primele 2 locuri de pe podium (si 3 din primele 5 masini) fara sa castige vreo etapa, ceea ce inseamna c-au avut o masina foarte fiabila, spre deosebire de VW, care au acuzat si de data asta probleme de fiabilitate. O masina f rapida, intr-adevar, dar nu suficient de fiabila. Nu mi se pare nimic de laudat atunci cand castigi 11 din 15 etape (nu 10 din 14) dar nu reuseste decat un loc 4 la general, si ala cu noroc dupa o penalizare a unuia dinainte. Si totusi, ca fan Sainz ce sunt, am tinut cu VW in acest Dakar, mai ales ca m-am saturat de victoriile ale lui Mitsu, dar se pare ca masina lor e inca cea mai buna pt conditiile f dure din Dakar. De laudat mi se mai par asa;
- Jean-Louis Schlesse, care cu un Buggy facut in garaj si fara bugetul imens echipelor de uzina Mitsu, VW si BMW a reusit sa castige 2 etape si sa se claseze pe locul 3 la final, Robby Gordon, care a reusit sa puna la punct o echipa cu care sa vina la Dakar cu un Hummer care sa castige o etapa si sa intre in top 10, Carlos Sainz, care daca invata sa treaca prin dune fara sa mai ramana blocat in nisip are sanse mari sa castige si raliul de-a intregul, nu numai etape rasfirate, si, finalmente, din motive subiective, Emanuel Gyenes, un pusti roman de 22 de ani care a reusit sa termine pe locul 47 (din 132) un raliu in care au abandonat cam jumatate din pilotii aflati la start.

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum