Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Romanii vor ajunge pe autostrada la Budapesta in 2012


Scris de green pe 22-07-2008

autostradamareSingura autostradă care va lega România de o altă ţară a UE va fi gata, cel mai devreme, peste 4 ani.

România ar putea avea o legătură rutieră directă cu UE, la standard de autostradă, de-abia din 2012. În 2004, în platforma sa electorală, Alianţa D.A. a promis cel puţin "prima cale din autostrada Nădlac-Deva-Sibiu-Piteşti, inclusiv variantele ocolitoare Piteşti, Sibiu, Sebeş, Orăştie şi Deva", adică 459 de kilometri de autostradă. În anii scurşi nu s-a făcut mai nimic. Mai precis, au fost necesari patru ani pentru asigurarea finanţării pentru aproximativ 40 de kilometri de autostradă între Timişoara şi Arad, pentru organizarea a două licitaţii, încă nedefinitivate, şi pentru realizarea câtorva studii de fezabilitate.

Pe majoritatea tronsoanelor, lucrările vor demara de-abia în 2010, deoarece anul viitor va fi dedicat obţinerii aprobării UE pentru finanţarea lucrărilor din fonduri structurale, organizării de licitaţii şi negocierii unei concesiuni dificile între Piteşti şi Sibiu. Cum realizarea unui tronson de autostradă durează între 24 şi 36 de luni, în funcţie de complexitatea şi lungimea acestuia, rezultă că autostrada va fi gata integral cel mai devreme în 2012-2013. România ar putea avea o întârziere de un an faţă de Ungaria, care s-a angajat ca în 2012 să aducă la graniţa noastră, adică la Nădlac, autostrada Budapesta-Szeged-Mako. Singurul tronson de autostradă pe care proiectul este ceva mai avansat este Arad-Timişoara.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a precalificat şase consorţii pentru faza a doua a licitaţiei, iar la jumătatea lunii august vor fi deschise ofertele financiare. Valoarea lucrărilor este estimată în jurul a 270 de milioane de euro, dintre care 200 de milioane vin dintr-un împrumut acordat de Banca Europeană de Investiţii (BEI), iar restul de la bugetul de stat, cu titlul de cofinanţare. Proiectul include construcţia a 32 km de autostradă, a 24 poduri şi pasaje şi a unui nod rutier. Lucrările vor începe anul viitor şi vor dura doi ani.

Pentru centura Arad, celălalt tronson unde proiectul este ceva mai avansat, s-au precalificat patru asocieri. Lucrările vor demara de asemenea anul viitor, iar valoarea acestora se va situa în jurul a 115 milioane de euro, dintre care 90 de milioane de euro vin de la BEI, iar restul de la bugetul de stat. CNADNR a mai depus în această lună o cerere de finanţare la BEI pentru o porţiune de 43 de kilometri între Timişoara şi Lugoj, valoarea lucrărilor fiind de aproximativ 300 de milioane de euro. O cerere de finanţare a lucrărilor pe acest tronson din fonduri structurale a fost depusă şi la UE, pentru 227 de milioane de euro. Lucrările ar putea începe cel mai devreme anul viitor, luând în considerare că UE are nevoie de trei-şase luni pentru a aproba o cerere de fonduri, iar apoi trebuie făcute licitaţii.

Pentru celelalte tronsoane ale autostrăzii, inclusiv Arad-Nădlac (la graniţa cu Ungaria), care vor fi realizate din fonduri UE, anul 2008 este pierdut. Pentru aceste tronsoane, a căror lungime este de aproximativ 250 de kilometri, Ministerul Transporturilor nu a depus cereri de finanţare. Barna Tanczos, secretar de stat în această instituţie, spune că cererile vor fi depuse în toamna acestui an şi că nu este nevoie să aşteptăm aprobarea oficială a UE pentru a demara licitaţiile. Ele vor putea demara pe baza unui accept informal, spune acesta.

Cel mai probabil, lucrările vor începe de-abia în 2010, urmând să fie încheiate în 2011-2012, în funcţie de termenele cerute constructorilor, de regulă între 24 şi 36 de luni. Porţiunea Piteşti-Sibiu, de aproximativ 100 de kilometri, va fi realizată prin concesiune, procedură care va demara în toamna acestui an. Negocierea concesiunii, pe durata a aproximativ un an, şi efectuarea lucrărilor, etapă care va lua alţi trei ani, vor face ca această porţiune să fie definitivată cel mai devreme la finele anului 2012.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum