Pentru cativa muma, dar pentru majoritatea coplesitoare ciuma, taxa auto pentru prima inmatriculare e un izvor inepuizabil de discutii, dezbateri si nemultumiri. Iar pentru ministrii Finantelor si Mediului, Sebastian Vladescu si respectiv Sulfina Barbu, e o piedica in calea declaratiilor consecvente. Daca la inceput Sulfina Barbu declara cu tarie ca scopul principal al acestei masuri este protejarea mediului, acum aceeasi Sulfina Barbu se dezice de orice responsabilitate pentru cele 9 milioane de euro smulse de la romani de la inceputul anului si pana acum, aruncand mingea in terenul Finantelor prin declaratii conform carora taxa este o masura in primul rand fiscala.
In tot acest timp, Comisia Europeana face presiuni, trimite notificari, da ultimatumuri. Deja actiunea CE a intrat in a doua faza a procedurii de infringement (incalcare a Tratatului de Aderare), ceea ce lasa un termen de doua luni ministrului Finantelor si premierului Tariceanu pentru a remedia problema. Singura solutie pe care o accepta Sebastian Vladescu este o scadere a valorii taxei pentru masinile straine, ceea ce va functiona retroactiv: celor care au platit pana acum sumele obscene pentru inmatricularea masinilor straine li se va returna diferenta de bani.
Taxa de prima inmatriculare - marul discordiei intre carmacii tarii
Sulfina Barbu a parasit terenul comun cu Vladescu, sarind fileul pentru a-i pasa acestuia intreaga responsabilitate a taxei: "Este o masura fiscala. Ministerul Finantelor este responsabil si sint convinsa ca va gasi solutii astfel incit taxa sa nu mai incalce Tratatul cu UE. Din punctul de vedere al protectiei mediului, aceasta taxa este excesiva", a declarat ieri ministrul Mediului. Dupa care s-a dus si s-a spalat constiincios pe maini de toata problema.
Un alt conflict, dar cu urmari mai grave, a fost cel cu Sebastian Bodu, seful ANAF, care a facut declaratii ce n-au fost pe placul ministrului de Finante, astfel ca urmatoarea zi a fost demis din functie. Motivul demiterii a fost acela ca Bodu a "indus in eroare opinia publica in legatura cu masuri ale Guvernului, prin declaratii de ordin politic". El declarase cu o zi inainte intr-un interviu ca Vladescu a insistat pentru introducerea taxei de prima inmatriculare, desi Comisia Europeana a atentionat autoritatile romane cu privire la incompatibilitatea impozitului cu legislatia comunitara.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook