Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Soferii cu un an experienta – cei mai periculosi de pe sosea


Scris de green pe 18-12-2008

incepatorŞoferii începători se menţin în topul ucigaşilor cu permis. Cel puţin aşa arată situaţia accidentelor pro­du­se de şoferii începători, cu vinovăţie constatată de poliţişti la locul accidentului, imediat după producerea lui.

În primele 10 luni ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2007, şoferii cu permisul obţinut de un an de zile au comis 755 de accidente, cu 376 ( 99,2% ) mai multe decât în 2007, soldate cu 224 de morţi - cu 80 ( 55,5% ) mai mulţi decât în 2007, şi 739 răniţi grav - cu 372 ( 101% ) persoane mai multe decât în anul 2007. Începătorii 'reuşiseră', încă de la jumătatea acestui an, să îşi egaleze propriile recorduri ale morţii pe şosele înregistrate în întreg anul trecut.

Pe de altă parte, din urmă vin în forţă până şi şoferii începători, cu mai puţin de 1 an de experienţă. Anul acesta, ei au comis 388 de accidente, cu 87 (29%) mai multe decât anul trecut. În aceste accidente au murit 114 persoane şi alte 363 au suferit leziuni grave, ceea ce reprezintă o creştere cu 79 (27,8%), faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Poliţiştii spun că în primul an de condus şoferii sunt relativ prudenţi, pe fondul lipsei de experienţă. După primul an, ei se consideră deja 'profesionişti' şi încep să comită din ce în ce mai multe erori la volan.


Prima cauză: instructorii slab pregătiţi

'Situaţia este deosebit de gravă, ne-a declarat Cornel Lipă, preşedintele Sindicatului Naţional al Instructorilor Auto din România. Acest măcel de pe şosele trebuie oprit. Din păcate, deşi SNIAR a tras în mod repetat semnale de alarmă şi a sesizat instituţiile responsabile, şoferii începători rămân un pericol pe şosele. Am solicitat MIRA, Ministerului Transporturilor şi celui al Educaţiei un ordin comun care să reglementeze unitar şi riguros sistemul de atestare şi examinare a instructorilor auto, organizarea şi funcţionarea şcolilor de şoferi şi metodologia examinării candidaţilor. Nici până azi nu au făcut acest lucru şi în acest timp se mulţumesc să aşeze în tabele morţii şi răniţii care cad victimele unui sistem defect'.

Ziarul 'Gândul' a prezentat pe larg, încă din această vară, situaţia alarmantă a accidentelor comise de şoferii începători. Instituţiile statului promiteau atunci măsuri ferme de combatere a acestei tendinţe. Măsurile au rămas însă în stadiul de promisiuni

Printre cauzele măcelului de pe şosele, aşa cum au fost identificate de SNIAR, se numără pregătirea slabă a instructorilor, în special a celor veniţi în ultimii ani. 'Acum oricine are permis de cinci ani poate fi instructor. În plus, printre instructorii auto se află mulţi poliţişti, jandarmi, ofiţeri MAp sau pompieri, deşi nu au voie să presteze astfel de servicii. Unii au şi competenţă de atestare, examinare şi control al activităţii şcolilor de şoferi, ceea ce creează din start o incompatibilitate, nesancţionată însă de nimeni'.


A doua cauză: şcoala auto la 'fără frecvenţă'


O altă problemă este nerespectarea celor 30 de ore de practică şi a celor 40 de pregătire teoretică. Şi asta pentru că, explică Lipă, taxa de şcolarizare auto, fixată în jurul sumei de 550 RON, abia acoperă jumătate din orele necesare pregătirii viitorilor şoferi. Doar benzina înseamnă 180 RON, apoi 240 plata instructorului, 100 RON plata teoriei, încă 150 cheltuieli de întreţinere şi de amortizare a maşinii, la care se adaugă alte 200-300 RON pentru plata utilităţilor şi a salariilor angajaţilor. În total aproape 1.000 de RON, adică aproape dublu faţă de taxa actuală. Astfel, pentru a se încadra în preţul de 550 RON, şcolile de şoferi sunt obligate să nu respecte normele de pregătire.

Lipsa unui preţ minim de referinţă la nivel naţional care să oblige toate şcolile la un standard e una dintre principalele cauze ale lipsei de pregătire pentru viitorii şoferi. Ca dovadă, cei mai mulţi dintre ei, dacă nu cad la proba teoretică, mai nou informatizată, nu reuşesc să treacă de probele elementare de la traseu.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Un SCUBAru pe fundul lacului
De la o masina cazuta intr-un lac inghetat din Finlanda te-ai astepta la orice, numai sa porneasca la prima cheie nu. Dupa ce a zacut pe fundul lacului mai bine de trei [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum