Guvernul a strans din noua taxă auto in patru luni mai mult decat a reuşit cu vechea taxă in şase luni.
De la 1 iulie pană la sfarşitul lunii trecute, statul a incasat din noua taxă auto 166,5 milioane de euro, mult mai bine decat in primul semestru al anului, cand, pe vechea taxă, reuşea să adune doar 145,2 milioane de euro.
Taxa de primă inmatriculare introdusă la 1 ianuarie 2007 a fost inlocuită la 1 iulie anul acesta cu taxa de poluare auto, principalele schimbări aduse fiind coborarea substanţială a valorii taxei pentru maşinile vechi şi sporirea valorii pentru maşinile noi.
Explicaţia pentru această dinamică a incasărilor statului este dată de creşterea semnificativă a intrărilor de maşini second-hand foarte vechi, avantajate de noile niveluri ale taxei auto.
In nouă luni au trecut pe la Registrul Auto Roman 44.200 de autoturisme fabricate in perioada 1991-1995 şi alte 55.244 din perioada 1996-2000.
Incepand din iulie, cand s-a introdus noua taxă auto, au intrat in circulaţie mai multe maşini rulate decat noi. Premierul Tăriceanu a declarat luni că va suspenda, pentru o perioadă de pană la şase luni, aplicarea taxei auto pentru maşinile noi.
"Maşinile second-hand au omorat vanzările de la Dacia şi le vor omori şi pe cele de la Ford. Atunci, cea mai eficientă măsură este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru maşinile noi. Practic, păstrăm taxa pentru maşinile second-hand", a spus Tăriceanu.
Anul trecut, cei care şi-au inmatriculat maşini au lăsat la Trezorerie 300 de milioane de euro.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook